تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی+11 نکته برای فروش بیش‌تر محصولاتتان بانوی هدف

که هم سخته تغییر دادن همه جملات و تولید محتوای جدید و زمان و هزینه زیادی هم داره.ولی راه اصلی که پیش رو شما است اینه که یک محتوای جامع در خصوص اون موضوع تهیه کنید. یه محتوایی که به صورت کلی به اون محصول بپردازه و در بلاگ فروشگاه منتشر بشه.بعد شما توی صفحه‌های محصول دقیقا می‌تونید از محتوا همون استفاده کنید و یه لینک مقاله بلاگ هم بدید. بنابراین، تولید محتوای وبلاگ برای سایت فروشگاهی شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. مهم است به یاد داشته باشید که از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا به صورت عمده استفاده نکرده و پاسخ و اعتبار متن را چک کنید. برای محتوای خوب، باید پرامپت‌های واضحی بنویسید که ما در مقاله‌ی تولید محتوا با Chatgpt در مورد آن صحبت کرده‌ایم. سومین مرحله تدوین استراتژی تولید محتوا برای سایت فروشگاهی، آنالیز محتواهای فعلی است.

(در قسمت های قبل راجع به نحوه استفاده از عکس های مناسب توضیح داده ایم). از آنجایی که کاربران به دنبال بهترین محصول هستند، نوشتن محتوایی که چندین برند از یک محصول را با هم مقایسه می‌کند، کمک زیادی به کاربران خواهد کرد. توانید محصولی را که در چندین برند مختلف و از جنبه های مختلف فروش بیشتری دارد بررسی کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود که فروش روسری است انجام دهید می‌توانید ار مدل های مختلف بستن روسری محتوای ویدیویی تهیه کنید. اگر فروشگاه اینترنتی شما محصولات زیادی برای فروش دارد، باید بتوانید آنها را به درستی دسته بندی کنید. به عبارت دیگر، صاحبان مشاغل باید مخاطبان هدف خود را دقیقا بشناسند.

از افرادی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید و کسب‌وکارتان را رونق دهید، یک فهرست تهیه کنید. «واقعا به کار می‌آید؟»؛ این احتمالا رایج‌ترین سؤالی است که افراد پیش از خرید محصولی بخصوص می‌پرسند. می‌توانید در وب‌سایت تجارت الکترونیک خود از مطالعه‌های موردی استفاده کنید تا به این وسیله کار ساده‌تری برای متقاعد کردن مشتری‌های بالقوهٔ خود داشته باشید. حتما در این مطالعه‌های موردی بر این مسئله تأکید کنید که خدمات و محصولات شما چگونه به کمک مشتری‌های پیشین آمده است و چه کارایی‌ای برای آن‌ها داشته است. زمانی که افراد دیگری با نیازهای مشابه با مشتری‌های پیشین شما این مطالعه‌ها را می‌خوانند، احتمال خرید کردن‌شان از شما تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. توزیع محتوا نقش کلیدی در بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داره.

از میان انواع تولید محتوا برای سایت فروشگاهی، محتواهای وبلاگ بیشترین تاثیر را در افزایش آگاهی از برند دارند. یکی از انواع محتوا که می‌تواند در فرآیند انتخاب نهایی مفید واقع شود، محتوای مقایسه‌ای است. در این محتوا دو یا چند مدل از یک محصول، مورد بررسی قرار می‌گیرند و نقاط قوت، ضعف و تفاوت‌های مهمی که دارند با یکدیگر مقایسه می‌شوند. نکته‌ای که درمورد محتوای مقایسه‌ای باید درنظر داشت، این است که این محتوا باید کاملا بی‌طرفانه بوده و تحلیل‌هایی که ارائه می‌شوند منصفانه باشند. درصورتی که کاربر احساس کند محتوا در حال دنبال کردن هدفی به‌خصوص یا جانب‌داری غیرمنطقی از یک محصول است، اعتماد خود را نسبت به وبسایت از دست خواهد داد.

در این مقاله سعی ما بر آن بود تا ۱۰ روش مؤثر برای آغاز روند بازاریابی محتوا را در اختیارتان قرار بدهیم و تا جای ممکن اطلاعاتی دربارهٔ هریک از این روش‌ها عنوان شد. حال نوبت به شما می‌رسد تا گام اول را برای شروع فعالیت‌هایتان در این زمینه بردارید و کار خود را آغاز کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به هنگام استخدام نویسنده ممکن است مرتکب شد، به‌کارگیری نویسنده‌ای است که کمترین دستمزد را دریافت کند. چرا باید برای نوشتن پست ۲ میلیون تومان هزینه داد حال آنکه می‌توان با ۱ میلیون هم کار را انجام داد؟ مشخصا کاری که با قیمت خیلی کم انجام می‌گیرد کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت. معمولا نویسندگانی که با این دستمزدها کار می‌کنند نسبت به کسب‌وکار شما شناخت کافی ندارند.

مثلاً ممکنه متوجه بشید صفحاتی دارید که نمایش زیادی داشتن، اما کلیک‌های کمی دریافت کردن. شما می‌خواید چیزی به مشتری بدید که واقعاً به دردش بخوره، نه فقط یک مقاله سطحی که هیچ ارزش واقعی نداره. با استفاده از روش‌های هوشمندانه برای شناسایی نیازهای مشتری‌ها، محتوای کاربردی و ارزشمند بسازیم و مطمئن بشیم که محتوای تولیدی نه تنها مشتری رو جذب می‌کنه، بلکه در ذهنش هم باقی می‌مونه. همانطور که محتوا را بررسی کنید متوجه خواهید شد که محتوا بازنویسی شده است و کلمه کلیدی به عبارت‌های معادل آن در زبان فارسی تغییر کرده است و این میشود همان بازنویسی محتوا! شما میتوانید با این تکنیک محتواهای بسیار زیادی را برای فروشگاه اینترنتی خود تولید کنید و از این محتوا در جاهای مختلف استفاده کنید.

اگر یک فروشگاه آنلاین که تعداد زیادی کالا برای عرضه دارد، محصولات خود را دسته‌بندی نکند، یافتن و مقایسه محصولات برای مشتری زمان‌بر و دشوار خواهد شد. این امر برای فروشگاه‌هایی مانند دیجیکالا که به فروش انواع مختلفی از محصولات می‌پردازند، اهمیتی بیشتری پیدا می‌کند. یکی از این کانال‌ها صفحه مربوط به خود محصول است که برای توضیحات فنی و بررسی محصول درنظر گرفته شده است. کانال دیگر بخش بلاگ (Blog) فروشگاه است که در آن اخبار و مقاله‌های جانبی منتشر می‌شوند. در ادامه به بررسی اصول و نکات تولید محتوا برای هر کدام از این صفحات در یک فروشگاه‌ اینترنتی می‌پردازیم.

اما چگونه این کار را انجام دهید؟ در این مطلب، با تکنیک‌های نوین و نکات کلیدی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند محتوایی خلق کنید که هم جذاب و کاربردی باشد و هم برای موتورهای جستجو قابل درک باشند. پس اگر به دنبال راهکارهای عملی و امتحان‌شده هستید، این مطلب برای شماست. صرف‌نظر از اینکه چه محصولی برای فروش دارید، تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد. اگر هنوز شروع به تولید محتوای خوب و منحصر به فرد مطابق با اصول سئو نکرده اید، به زودی تعداد مشتریان شما کمتر و کمتر می‌شود، زیرا احتمالاً رقبای شما این کار را انجام خواهند داد. برای اطلاع از آخرین اخباز دنیای وب و سئو می‌توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید. علاوه بر این، نظرات کاربران می تواند تاثیر زیادی در جلب اعتماد کاربر و ترغیب او به خرید داشته باشد.

محتوا در فروشگاه‌های اینترنتی با سایت‌هایی که به‌صورت کلی محتوا-محور هستند فرق می‌کند. به همین منظور در این مقاله به‌صورت اختصاصی قصد داریم به فروشگاه‌های اینترنتی بپردازیم. تولید محتوایی که به‌شما کمک کند محصولات خود را به‌فروش برسانید. اینفوگرافی به محتواهایی گفته می‌شود که با استفاده از تصویر، متن و المان‌های گرافیکی، مفاهیمی پیچیده را به‌نحوی قابل درک ارائه می‌کنند. اینفوگرافی می‌تواند ماندگاری بسیار بیشتری در ذهن داشته و تاثیر بالاتری را از خود به جا بگذارد. یکی دیگر از مدل‌های تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی که تجربه بسیار خوبی را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد، محتوای تعاملی است.

اینطوری می‌تونید محتوای جدید تولید کنید و در عین حال به مشتری‌ها کمک کنید. این سوالات هم باید همیشه به‌روز بشه تا بتونید همیشه محتواهای جدید تولید کنید. حالا شاید پیش بیاد که قفل بشید، یعنی اون لحظه‌ای که احساس می‌کنید کلمات و جملات تموم شدن و دیگه نمی‌دونید چی بنویسید. بیاید سراغ اون‌ها، ویرایش کنید، غلط‌های املایی رو پیدا و جملات رو روان‌تر کنید. این کار هم ذهن شما رو باز می‌کنه و هم در زمان ویرایش نهایی صرفه‌جویی می‌کنید. همینطور با این روش، خیلی راحت‌تر می‌تونید ادامه بدید و به تولید سریع محتوا برسید.

برای دستیابی به فروش بالاتر، علاوه بر داشتن وب سایت یا صفحه اینستاگرام، نیاز به تولید محتوای فروشگاهی دارید. برای بهبود روند سایت خود پیشنهاد می‌کنم سری به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بزنید. سایت فروشگاهی که بخواهد کسب‌وکار پر رونقی داشته باشد باید دو نکته را در ابتدای راه در نظر بگیرد. اولین نکته افزایش بازدید از سایت و سپس تبدیل این ترافیک به مشتری است. بنابراین برای اینکه به این دو مورد تسلط داشته باشید باید روش تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی را به خوبی در فرآیندهای بازاریابی خود بکار بگیرد.

تولید متن محتوای فروشگاهی تخصص بسیار مهمی است که در ادامه مهم‌ترین نکات درباره آن‌ را توضیح خواهیم داد. یکی از راه های تبلیغ سایت های فروشگاهی، همکاری با اینفلوئنسرها است. اما چطور این کار را انجام دهیم؟ ابتدا باید افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر های مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی کنید. سپس سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کرده و از آنها بخواهید برای کار شما تبلیغ انجام دهند. عباراتی مانند (خرید کالا) یا (مشاهده جزئیات یک محصول) می تواند مقصد این نوع دکمه ها یا لینک ها باشد.

همین امر در نهایت به افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو ختم می‌شود. تمامی این موارد در نهایت فروش بیشتر محصولات را به همراه خواهد داشت. از جمله روش‌های پاسخ به چنین سوالی این است که مطالعات موردی در رابطه با کالا منتشر و در آن، خدمات خود را برای کمک به مشتری برجسته کنید. علاوه بر این، مقالات و گزارش‌های تحقیقاتی که ارائه می‌شوند به طور معمول تمامی فروشگاه‌های اینترنتی را در بر می‌گیرند. با اشتراک‌گذاری چنین مقالاتی، کاربران به این نتیجه می‌رسند که شما اعتماد به نفس کافی در میان رقبا دارید و به این ترتیب، از میان آن‌ها شما را انتخاب می‌کنند.

اگر مشتری هیچ اطلاعی از نحوه عملکرد کالاها یا خدمات خود نداشته باشد یا نداند که هر کالا چه استفاده‌ای دارد، در انتخاب خود دچار مشکل خواهد شد. فرض کنید شرکت شما خدماتی را در رابطه با سازماندهی رویدادهای مختلف ارائه دهد. بهتر است در رابطه با این خدمات یک فهرست یا چک‌لیست تهیه کنید و آن را در اختیار بازدید کننده قرار دهید. داستان‌های مربوط به مشتریان در انتهای قیف قرار دارد و اینجا جایی است که یک شخص «تبدیل» (Convert) می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار سایر روش‌ها، از تستیمونیال هم به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوایی استفاده شود.

دلیل این موضوع پیچیدگی بحث فروش و دشواری ترغیب مشتریان به خرید است. بدین منظور محتوای فروشگاهی غنی و جذاب می‌تواند حجم بالایی از فروش را برای شما به همراه داشته باشد. بهره‌گیری از محتوای تعاملی به همراه پرسش و پاسخ نیز از جمله روش‌های تولید محتوا فروشگاه اینترنتی به شمار می‌آید که به طور معمول از آن غافل می‌شوند. به کمک این روش می‌توان ارتباط مناسبی با مشتریان مختلف برقرار و علاقه‌مندی‌های هرکدام را شناسایی کرد. استفاده از کوییزها سبب می‌شود تا مشتریان، علاقه بیشتری به آشنایی با محصولات یا کالاهای شما پیدا کنند.

در حقیقت، مشتریانی که به‌تازگی از شما خرید کرده‌اند، در انتهای قیف فروش قرار دارند و ممکن است دانشی فنی بویژه در رابطه با فروشگاه‌های اینترنتی نداشته باشند. بازاریابی ایمیلی فرصت‌های بسیاری را برای شما فراهم می‌کند تا به کمک آن‌ها جریان درآمدی مناسبی را کسب کنید. به کمک ایمیل، علاوه بر محتوای تولیدی، موارد دیگری را نیز می‌توانید به مشتریان خود ارائه دهید که در فهرست زیر به آن‌ها اشاره شده است. بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی از جمله کاربردی‌ترین روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن به سرعت به نتیجه مورد نظر رسید. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، ۷۳ درصد دیجیتال مارکترها اعتقاد دارند که بهره‌گیری از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در بهبود کسب‌وکار آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

حتی اگر محتوای فوق‌العاده‌ای تولید کرده باشید، اشتباهات کوچک در فرآیند توزیع می‌تونن تاثیر اون رو به شدت کاهش بدن. توزیع محتوا مثل نقشه‌کشی برای یک سفره؛ اگه مسیر رو اشتباه برید، به مقصد نمی‌رسید. بیاید با هم نگاهی بندازیم به رایج‌ترین اشتباهات در توزیع محتوا و راه‌حل‌های اون‌ها. راه‌اندازی آنلاین شاپ به عنوان یک استراتژی هوشمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ، فرصتی برای رشد و توسعه کسب‌وکار فراهم می‌کند. اگر بازاری اشباع شده پیش روی شماست، به فکر ایجاد تمایز در محصول یا انتخاب یک نیچ مارکت (بخش کوچک، تخصصی و خاص بازار با نیازهای منحصر به فرد)  باشید تا بتوانید جایگاه ویژه‌ای برای خود ایجاد کنید.

این اطلاعات با بررسی نظرات کاربران در رابطه با کسب‌وکار شما و حوزه تخصصی مورد نظر بدست می‌آید. البته ابزارهای تحلیلی مختلفی هم به صورت رایگان در این شبکه‌ها قرار دارد که می‌توان اطلاعات مورد نظر را از آن‌ها جمع‌آوری کرد. به یاد داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی تنها انتخاب شما برای تولید محتوا به شمار نمی‌آیند. وقتی نوع محتوای تولیدی خود را مشخص کرده باشید، فضاهای مختلف دیگری را نیز برای انتشار مطلب مشخص خواهید کرد. تمرکز بر روی یک نوع محتوای خاص باعث می‌شود سریع‌تر به استفاده از بازاریابی محتوا دست پیدا کنید. اینکه کدام محتوا برای سایت و فروشگاه شما مناسب است بستگی به عواملی همچون، نوع محصول، نوع خدمات، نوع مخاطب و… دارد.

در هر محصول بیان کرده است تا مخاطبان با در نظر گرفتن آن سایز دقیق خود را انتخاب کنند. می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید که نسبت به هزینه آن بازدید خوبی را دارد. هر مدل از کیف های شما برای یک رنج سنی از خانم ها مناسب است و مسلما هر کیفی به خانم های جوان 20 تا 25 ساله نمی خورد. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که بدون تبلیغات، کانالتان... این ابزار ترکیبی از مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل داده‌ها رو ارائه می‌ده. این ابزار برای تحلیل عملکرد محتوا ضروریه و به شما کمک می‌کنه بفهمید که کدوم کانال‌ها بهترین نتایج رو دارن.

ما در این صفحه تلاش کردیم شما را با محتوا نویسی برای سایت فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. محتوای توضیحات محصول مهم‌ترین بخشی است که برای معرفی یک محصول باید به آن پرداخت. شما در دنیای واقعی می‌توانید مشتری را حضوری ببینید و مشخصات محصول را برای او توضیح دهید اما در دنیای مجازی شما باید محتوای فروشگاه آنلاین خود را تقویت کنید و به بهترین شکل آن را ارائه دهید. امروزه اکثر صاحبان مشاغل علاوه بر داشتن یک فروشگاه فیزیکی، یک فروشگاه اینترنتی نیز دارند. متاسفانه بسیاری از این وب‌سایت‌ها روش تولید یک تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی جذاب و اثر گذار را نمی‌دانند، در نتیجه بسیار کم و یا اصلاً نمی‌توانند از طریق اینترنت محصولی را به فروش برسانند.

به طور مثال کانال‌هایی در شبکه‌های موسیقی مانند اسپاتیفای ایجاد کنید. در این کانال‌ها علاوه بر عرضه موسیقی مناسب می‌توانید تصاویری از برند و کالاهای خود را هم به اشتراک بگذارید. به این ترتیب مشتری خود را در جنبه‌های دیگر زندگی، حمایت و راهنمایی می‌کنید. ترفندهای استفاده از محصولات از جمله روش‌های مناسب برای تولید محتوا فروشگاه اینترنتی به شمار می‌آید. به طور مثال، فرض کنید کاربری قصد خرید میکروفون و در ادامه آن، ساخت پادکست داشته باشد. ممکن است پیش از این، محتوایی برای او با عنوان «نحوه ساخت پادکست» تهیه کرده باشید.

می‌تونید از این سایت کمک بگیرید تا مثلاً یک تقویم محتوایی برای یک هفته برای پیج اینستاگرامتون بسازید. با این ابزارها، دیگه نیازی نیست که وقت زیادی برای پیدا کردن موضوع و اصلاح نوشته بذارید. اینا کمک می‌کنن که تولید سریع محتوا با کیفیت بالا داشته باشید و دیگه نگرانی برای اشتباهات نداشته باشید. به همین خاطر اصلاً فرقی نداره اول عنوان رو بنویسید یا اول متن رو شروع کنید. مهم اینه که بدونید هر کدوم از این روش‌ها به تولید سریع محتوا کمک می‌کنه. پس فقط شروع کنید و بعد ببینید کدوم یکی از این روش‌ها سریع‌تر شما رو به نتیجه می‌رسونه.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری