سئو تصاویر گام به گام

سئو تصاویر چیست ؟ آموزش سئو عکس به زبان ساده فرادرس مجله‌

تصاویر باید شاخصه‌ی srcset داشته باشند، که امکان ارائه‌ی تصویر متفاوت در عرض صفحه را فراهم میکند. اما چرا همین فرآیند را به شیوه حرفه‌ای انجام ندهیم تا باعث رشد وب سایت شود؟ بله، ما از سئوی تصاویر (SEO images) صحبت می‌کنیم. همان کاری که وب مستران حرفه‌ای انجام می‌دهند تا رتبه سایت خود را از این رو به آن رو کنند. عکس ها و تصاویری که میسازید و کلا عملیات سئو تصاویر باید در خدمت بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان باشد. شما باید بر اساس استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود مشخص کنید که از چه تم رنگی، چه تصاویر مکمل، چه فونت و موارد دیگری استفاده کنید.

برای این کار باید به‌طور دقیق به بروز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل و تغییرات در نحوه فهرست‌بندی تصاویر گوگل، توجه کنید. وقتی به دنبال بهبود رتبه‌بندی هستید به سادگی محتوای سایت دیگر را کپی و در سایت خود جای‌گذاری نمی‌کنید بلکه زمانی را صرف ایجاد محتوای منحصر به فرد و اصلی و ارزشمند برای کاربر می‌کنید. خیلی بهتر است به جای استفاده از تصاویر دست دوم، از تصاویر اصلی استفاده کنید. اگر سایت شما در محتوا از همان تصاویری که بسیاری از سایت‌های دیگر که در جایگاه شما هستند استفاده می‌کنند به کار ببرد، دیگر متمایز و متفاوت نمی‌شوید. به‌علاوه سیگنال‌های E-E-A-T خوبی در مورد اعتبار سایت خود به گوگل ارسال نمی‌کنید. هنگام خزیدن و ایندکس صفحات، گوگل آن‌ها را از منظر یک مرورگر موبایل می‌خزد.

در نهایت هم به گوگل برای بررسی سئو محتوا و سئو تصاویر سایت شما کمک میکند. میزان فشرده‌سازی تصویر در این ابزار 89 درصد بوده که از imagecomressor بیشتر است. به عنوان مثال سایتی مثل دیوار که تصاویر آن را کاربران بارگذاری می‌کنند می‌تواند با استفاده از این ابزار همه عکس‌ها را پیش از انتشار بهینه‌سازی کرده و از حفظ کیفیت و سرعت سایت خود مطمئن باشد. کار با فتوشاپ یا نرم افزارهای کامپیوتری همیشه هم ساده نیست، گاهی اوقات هدف ما تنها کاهش حجم عکس و بهینه‌سازی حجم است و نیازی به ویرایش تصویر یا تغییر ابعاد آن نداریم. برای آنکه روند کار شما سریع‌تر انجام شود می‌توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. در ادامه کاربردی‌ترین ابزارهای آنلاین برای کم کردن حجم تصاویر را به شما معرفی می‌کنیم.

این نکته را یادمان باشد که تعداد تصاویر، کیفیت مقاله را تعیین نمی‌کند. توجه به ماهیت محتوا، انتقال پیام به کاربر و ایجاد ارتباط معنایی با محتوا مهمترین مواردی هستند که در انتخاب تصاویر یک مقاله باید در نظر بگیریم. شناخت هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا تعادل میان متن و محتوا را تعیین کنیم. به عنوان مثال در معرفی یک مکان گردشگری تصویر اهمیت زیادی برای مخاطب ما دارد و بهتر است تنوع و تعداد تصویر را تا جای امکان بالا ببریم. ولی در یک محتوای خبری یا علمی محتوای متنی اهمیت بیشتری دارد و نباید مفهوم آن وابستگی شدیدی به تصاویر داشته باشد. در صورتی شما فرصت کافی برای بهینه سازی تصاویر وب سایت خود ندارید می‌توانید از خدمات پشتیبانی وب سایت شرکت پردیسان سیستم استفاده کرده و این کار وب سایت خود را به ما بسپارید.

اهمیت تیتر یا همان Title تصاویر نیز از دیدگاه گوگل کمتر از متن جایگزین نیست. اگر پوسته سایت شما ورد پرس باشد معمولا تیتر اصلی تصویر زیر همان قسمت که متن جایگزین قرار دارد باید نوشته شود. آنچه در این بخش به عنوان Title می‌نویسید به کاربر نمایش داده می شود و یک توضیح تکمیلی درباره تصویر است. تجربه نشان داده است که این محتواهای تصویری چه عکس و فیلم باشند و چه انیمیشن و اینفوگرافی، به شدت مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. به نحوی که گاهی تاثیرگذاری آنها بر مخاطبان و کاربران از چند صفحه محتوای متنی هم بیشتر است. پس اگر می‌خواهید از تصاویر در سایت خود استفاده کنید، باید حتما حجم آن‌ها را تا جای ممکن کاهش دهید.

هرچه موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوای سایت شما را درک کنند، احتمال رتبه‌بندی بالاتر سایت شما در نتایج جستجو بیشتر می‌شود. آنچه تا اینجا گفته شد اثر غیرمستقیم تصاویر بر سئو بود؛ اما با بهینه‌سازی یا سئو تصاویر می‌توان از آن‌ها به طور مستقیم برای بهبود سئو صفحه استفاده کرد. کاربران متوجه سئو شده بودن تصاویر نمی‌شوند اما خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند متن پشت تصاویر را بخوانند. وقتی کاربر یک سایت را باز می‌کند، زمان بارگذاری تصاویر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری و سئو داشته باشد. در این راستا، تکنیک لود تنبل (Lazy Load) یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب است.

سئو تصاویر را از چند منظر مختلف بررسی کرده و در مورد تاثیر عکس بر کیفیت محتوا صحبت می‌کنیم. تصاویری که شما برای وب سایت خود و مقالات سایت انتخاب می کنید توسط موتورهای جستجو بررسی می شوند که این موضوع در کسب رتبه و جایگاه مناسب دارای اهمیت بالایی می باشد. در این مقاله با آموزش سئو عکس ها با ما همراه باشید تا با روش‌های بهینه سازی عکس برای موتورهای جستجو آشنا شوید و از فرآیند سئو سایت لذت ببرید. افزونه ها در حکم میان برهایی هستند که تمام امور را بهینه سازی محتوای سایت را برای شما ساده تر می‌کنند. با نصب افزونه‌هایی همچون lazy load یا  wp-smushitمی‌توان تصاویر سایت را با حفظ کیفیت، کاهش حجم داده و فشرده کرد و سرعت لود کردن تصاویر را که از مهم ترین موارد در الگوریتم‌های گوگل است، بهبود بخشید. گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی که سرعت بارگذاری بالایی دارند را بیشتر دوست دارند و در نتایج جستجو رتبه بهتری به آن‌ها می‌دهند.

در وب‌سایت imagecompressor  هم بعد از اینکه تصویر را آپلود کردید، چند لحظه بعد شاهد تصویر بهینه‌شده در کنار تصویر اصلی خواهید بود تا از عدم کاهش کیفیت مطمئن شوید. استانداردها و تکنیک‌های بهینه‌سازی تصاویر و بهبود سرعت سایت به صورت کامل و کاربردی در کارگاه آموزش سئو تکنیکال ارائه می‌شود. مدیریت سایت هزینه‌های زیادی دارد، یکی از آنها به خرید فضای هاست و پهنای باند مصرفی مرتبط است. هرچقدر آمار بازدید و حجم صفحات سایت بیشتر باشد هزینه‌‌های مربوط به میزبانی نیز افزایش خواهد یافت. بهینه‌سازی تصاویر نقش موثری در کاهش پهنای باند مصرفی از هاست و کاربر خواهد داشت.

بنابراین به شما توصیه می کنیم که از وارد کردن کپی کردن تصاویر از اسناد word جدا خودداری کنید. این موضوع به این دلیل است که عنوانی مانند word-image-1.jpg بر روی نام عکس شما ایجاد می‌ شود. این روش با توجه به توصیه‌ های Google نامطلوب بوده و از دید سئو عکس جزء نمرات منفی محسوب می گردد. ما اشاره کرده ایم که اهمیت استفاده از نام فایل‌ در خصوص توصیف عکس در وبسایت با پیشرفت‌های اخیر با API چشم انداز ابری گوگل مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است. با این حال، حتی وجود عکس متناسب با الگوریتم سئو، وضوح بالا و سایر موارد جزء تصاویر شفافی خواهند بود که هر کسی قادر در وبسایت شما قادر به تشخیص آن خواهند بود. به طور کلی طبق تحقیقات اخیر نشان داده شده است که این موضوع حدود 53% بر روی رشد وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

نقشه‌های سایت بخش مهمی از سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو در مورد صفحات و ساختار وب‌سایت شما می‌گویند. برای اطمینان از اینکه الگوریتم‌های موتورهای جستجو متوجه تصویر، اینفوگرافیک و غیره می‌شوند آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار دهید. قرار دادن داده‌های ساختاریافته در صفحات، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصاویر شما را به عنوان نتایج غنی نشان دهند. Google Images از داده‌های ساختار یافته برای تصاویر محصولات، ویدیوها و دستورالعمل‌ها پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، اگر متنی، مانند دستور پخت، همراه با تصویر باشد، یک نشان به تصویر اضافه می‌کند. کاربران ممکن است خیلی راحت موضوع تصویر را درک کنند، اما الگوریتم‌های موتورهای جستجو به سرنخ‌هایی نیاز دارند.

تصاویر با بارگذاری آهسته یا تصاویر بهینه نشده یا با بهینه سازی ضعیف می توانند بازدیدکنندگان را ناامید کرده و منجر به نرخ پرش بالاتر شوند. این بهینه سازی شامل پیاده‌سازی تکنیک‌ها و گام هایی است که در این آموزش به صورت دقیق و تخصصی به بررسی بهترین شیوه‌ها برای ساخت تصاویر جذاب تر و کاربرپسندتر برای موتورهای جستجو میپردازیم. اما قبل از آن لازم است بدانیم این سئو تصاویر اصلا چه سود و فایده ای برای ما دارد و چقدر ارزش دارد برای آن وقت بگذاریم. یک موضوع دیگر که درباره نام گذاری تصاویر بد نیست که بدانید استفاده کردن از خط فاصله به جای فاصله یا همان SPACE می باشد. پس انتخاب تصاویر و به روز کردن آن ها را برای سئو سایت و افزایش ترافیک سایت جدی بگیرید.

هرچند سئوی تصاویر موضوعی گسترده‌تر از آنچه در اینجا بررسی کردیم است، اما با رعایت نکات مطرح‌شده می‌توانید قدم‌های مؤثری در بهبود سئوی تصاویر سایت خود بردارید. سئو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است و موفقیت در آن نیازمند شناخت و رعایت استانداردهای زیادی است. بهینه‌سازی تصاویر از نظر حجم، محتوا و متن جایگزین شانس ما برای حضور در بخش جستجوی تصاویر گوگل افزایش می‌دهد ولی همین تکنیک‌ها به صورت مستقیم بر تجربه کاربری و سئو داخلی صفحه تاثیرگذار هستند. در ادامه چند دلیل مهم برای کم کردن حجم عکس و تاثیر آن بر سئو سایت را با هم مرور می‌کنیم. تا کنون هر چه در مورد سئو شنیده‌ایم همه مربوط به متن و کلیدواژه می‌شده؛ اما جالب است بدانید تصاویر نیز در سئو نقش دارند.

باید بدانید استفاده از تصویر در سایت و محتوا بسیار سودمند و گاهی حتی ضروری است. ما انسان‌ها موجوداتی به شدت بصری هستیم و هیچ چیزی مانند یک تصویر جذاب توجه ما را جلب نمی‌کند. همانطور که گفتیم این فرمت برای تصاویر گرافیکی و فایل‌های برندینگ مناسب است. این پسوند قابلیت ویرایش در نرم افزار فتوشاپ را ندارد و برای ساخت و ذخیره‌سازی این فرمت باید از سایر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط، مثل Adobe Illustrator و یا Affinity Designer استفاده کنیم. انواع فرمت‌های موجود تصویر مثل jpg ، png ، svg ، eps و غیره همگی در این دو دسته کلی قرار می‌گیرند.

از این رو بایستی به این‌ موضوع فکر کنید که وقتی در مقاله ای در مورد موضوعی شروع به تولید محتوا می کنید انتظار دارید چه عکس یا محتوایی را بر روی وبسایت خود مشاهده کنید. از این رو اگر محتوای خود را با تصاویری مناسب و طبق الگوریتم سئویی بارگذاری نمایید می توانید نتیجه مطلوبی را به دست آورید. بارگذاری تنبل (lazy loading) در واقع یک روش سئوی محلی بسیار عالی است و به تکنیک انتظار برای بارگذاری تصاویر در یک وب سایت تا زمانی که نیاز باشد اشاره دارد. تصاویر تا زمانی که در صفحه کاربر نمایش داده نشوند، بارگذاری نمی‌شوند. هنگامی‌که کاربر به قسمتی از صفحه که حاوی تصویر است پیمایش می‌کند، تصویر ظاهر می‌شود. اگر از AMP یا PWA استفاده می‌کنید، باید ابعاد تصویر خود را در کد منبع مشخص کنید.

در این حالت، حداکثر عرضی که عکس‌ها می‌توانند داشته باشند هم 600 پیکسل است. حتی اگر عکس ما عرضی بیشتر از 600 پیکسل داشته باشد، مرورگرها (مانند کروم یا فایرفاکس) عرض تصویر را کاهش می‌دهند تا برابر 600 پیکسل شود. اگر ما متوجه شباهت عکس ها در سایت‌ها شده‌ایم، مطمئن باشید که گوگل و مشتریان هم متوجه شده‌اند. ابزارهای ایرانی رایگان برای شروع کسب‌وکار اینترنتیدر سال‌های اخیر، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران به‌دلیل رشد استفاده از... JPEG برای تصاویر با رنگ‌های زیاد و PNG برای تصاویر با پس‌زمینه شفاف مناسب است.

دقت نمایید که هر بخش از محتوای شما باید با کمک سئو تصاویر خواناتر و برای کاربر جذاب تر باشد تا نرخ پرش کاربران شما کاهش یابد. در عصر دیجیتال، محتوای بصری به ابزاری قدرتمند برای جذب کاربران، انتقال اطلاعات و موفقیت در بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. سئوی تصاویر نقشی اساسی در به حداکثر رساندن پتانسیل محتوای بصری با بهبود دید موتورهای جستجو، افزایش تجربه خوب کاربر و جذب ترافیک ارگانیک ایفا می کند. بهینه سازی تصاویر نه تنها جایگاه تصویر شما در جستجوی تصاویر را بهبود می بخشد، بلکه پتانسیل جذب ترافیک ارگانیک از نتایج جستجوی معمولی را نیز دارد. هنگامی که تصاویر به درستی بهینه شده باشند، فرصتی برای نمایش در بخش های “بسته تصویر” یا “چرخ فلک تصویر” از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارند.

بهینه‌سازی تصاویر به بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت و تجربه کاربری آن کمک می‌کند بنابراین برای کسب رتبه و جایگاه بالا در صفحه نتایج ضروری است. ازجمله اقدامات سئوی عکس می‌توان به فشرده‌سازی عکس‌ها برای کاهش حجم آن‌ها، افزودن متن جایگزین به تصویر و استفاده از تصاویر غیرکپی و اصل اشاره کرد. از این رو، استفاده از تصاویر باکیفیت به همراه متن جایگزین مفهومی و مختصر، تاثیر قابل توجهی بر بهبود سئوی سایت دارد. بهینه‌سازی تصاویر نه تنها به بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز فراهم می‌آورد. سئوی مناسب تصاویر باعث می‌شود که صفحات سایت در نتایج جستجو، به‌ویژه در بخش تصاویر گوگل، رتبه بالاتری کسب کنند و از این طریق ترافیک بیشتری به سایت جذب شود.

اگر تصاویر شما بهینه شده نباشد، تأثیر قابل توجهی بر FCP خواهند داشت که منجر به UX منفی می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی مسائل مربوط به اندازه تصاویر، استفاده از «Google PageSpeed Insights» است.برای شروع آن را در مرورگر خود باز کنید و URL خود را تایپ کنید. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته تصاویر می‌توانید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. اما توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) از پروتکل Open Graph استفاده نمی‌کند و از نسخه مخصوص به خود به نام کارت توییتر استفاده می‌کند که در تصویر بالا نشان داده شده است. برای اطمینان از اینکه تصویر انتخابی شما در هنگام اشتراک گذاری پست در رسانه‌های اجتماعی به درستی نمایش داده می‌شود یا خیر، حتماً برچسب تصویر را درج کنید.

از بین این فاکتورها، 3 عامل اول بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد ولی متن جایگزین علاوه بر استفاده کاربری، برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تصاویری با سایز بسیار بزرگ را انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ بله افزونه‌های سایت به صورت خود به خود آن‌ها را کوچک می‌کنند تا برای کاربران قابل نمایش باشند. اما اگر افزونه‌ها این کار را انجام دهند کدهایی با حجم بسیار بالا تولید خواهند شد. توجه داشته باشید که معمولا تصاویر شاخص سایت باید مربعی شکل باشند و تصاویر بین محتوا مستطیلی باشند. تنظیمات و تغییرات لازم را بر اساس بینش های به دست آمده از این تجزیه و تحلیل ها برای بهینه سازی بیشتر محتوای بصری و بهبود عملکرد کلی سئو تصاویر خود انجام دهید.

بدین ترتیب استفاده از نمودارها، گرافیک ها و سایر ابزارهای بصری محتوا در خصوص رشد محتوای شما در وبسایت بسیار کمک خواهد کرد. وجود تصاویر در مقالات و محتوای شما نقش بزرگی در اشتراک گذاری و پیوند دادن محتوای شما خواهد داشت. بنابراین، ساده‌ترین راه برای بیان اهمیت وجود سئو عکس این است که این امر موجب می گردد زمان و و منبع بارگذاری تصویر در محتوای نیز درج گردد. مهمترین نکته این است که مطمئن شوید تصویر و متن جایگزین با صفحه مرتبط هستند. نتایج مربوطه کاملا با متن صفحات سایت شما مرتبط هستند و این افزونه به عنوان یکی از ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان شگفت انگیز است.

برای مثال محتواها را بر اساس فرم می‌توان به محتوای متنی، محتوای صوتی و محتوای تصویری دسته‌بندی کرد. هر یک از انواع این محتوا نیز به نوبه خود به دسته‌های دیگری تقسیم می‌شوند که در مورد آنها نیز شیوه‌نامه یا تعریف یکسانی وجود ندارد. برای مثال محتوای متنی می‌تواند شامل خبر، رپورتاژ، گزارش، مقاله، یادداشت و … باشد. محتوا تصویری را نیز می‌توان به محتوا با تصویر ثابت و محتوا با تصاویر متحرک و اقسامی مثل اینفوگرافیک، موشن‌گرافی، عکس، فیلم و اسکرین شات تقسیم بندی کرد که سئو تصاویر درباره همه آنها موضوعیت دارد. مصداق بارز محتوا صوتی نیز پادکست‌ها هستند که در یک مقاله جداگانه توضیحات کاملی برای سئو پادکست‌ها ارائه کرده‌ایم.

هنگامی که افرادی که کار سئو سایت را انجام میدهند نسبت با آموزش سئو تصاویر که دوره های آن را نیز گذرانده اند هم آگاهی داشته باشند مسلما دیگر با کند بودن سرعت سایت مواجه نخواهیم بود. همه ما CDN‌ها را به عنوان یکی از محبوب‌ترین بهینه‌سازی‌های سرعت سایت می‌شناسیم. برخی از شرکت‌های ارائه دهنده CDN نیز CDN مشخصی برای تصاویر دارند. CDN‌های تصویر بر اساس وظایف اساسی مانند بهینه‌سازی تصاویر و دستیابی سریع آن‌ها به بازدیدکنندهساخته شده اند. توجه نمایید که سئو تصاویر فقط برای دیده شدن تصویر به کار نمی رود بلکه برای موفقیت یک مطلب حتما می بایست مدیا و یا عکس های محتوا های سایت را سئو کنید، این کار می بایست با تمرکز بر روی کلمه کلیدی انجام شود.

همچنین هر گونه مشکل مرتبط با تصویر در سایت که بر عملکرد نسخه‌ی تلفن همراه آن تأثیر می‌گذارد نیز به شما اطلاع می‌دهد. این عامل می‌تواند سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهد و زمان دانلود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که می‌تواند منجر به UX مثبت‌تری شود. نقشه‌ سایت XML به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را برای ایندکس کردن پیدا کنند و ساختار سایت شما را درک کنند. ImageObject یک فرمت داده ساختاریافته است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات دقیقی درباره‌ی تصاویر سایت خود به موتورهای جستجو ارائه بدهید. به عنوان مثال فرض کنید یک سایت فروش آنلاین دارید و یکی از محصولاتی که می‌فروشید ژاکت کشمیر قهوه‌ای است و یک تصویر از آن در صفحه‌‌ی مربوطه سایت خود دارید.

برای اینکه در زمان کم کردن حجم تصاویر کیفت آن حفظ شود می توانید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید و سعی کنید که تصاویر خود ار حتما را فرمت png ذخیره کنید و با همین فرمت تصاویر را در وب سایت خود منتشر کنید. زمانیکه می خواهید برای مقالات وب سایت خود تصاویر مناسب و مرتبط پیدا کنید این نکته را در نظر داشته باشید که از سایت های دیگری اون تصاویر را کپی نکنید. تولید تصاویر توسط خودتان برای وب سایت می تواند جلوه بهتری را به سایت شما دهد و برای مخاطب نیز جذاب تر خواهد بود.. البته این معنای خلق تصاویر توسط خودتان نمی باشد زیرا این کار بسیار سختی می باشد که شما بخواهید با طراحی گرافیکی برای هر مقاله ای که در وب سایت خود منتشر می کنید تولید تصویر کنید. که البته اگه بتوانید این کار را انجام دهید که بسار عالی می باشد و تاثیر بهتری برای کسب جایگاه به شما خواهد کرد. راه اول استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ، لایت روم یا کپچر وان است.

هر چه سایت سریع‌تر لود شود، مشاهده‌ی صفحات آن برای کاربران و موتورهای جستجو ساده‌تر خواهد شد. تصاویر تاثیر زیادی روی زمان بارگذاری دارند، مخصوصا زمانی که شما میخواهید تصویری با سایز بزرگ در سایز کوچک نمایش داده شود (مثلا عکسی با سایز ۲۵۰۰×۱۵۰۰ پیکسل به اندازه‌ی ۲۵۰×۱۵۰ نمایش داده شود). صرفه‌جویی در زمان و هزینهاستفاده از هوش مصنوعی در طراحی بنر فروشگاهی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به سرعت و با هزینه کمتر بنرهای جذاب و مؤثر طراحی کنند. این ابزارها معمولاً کاربرپسند هستند و نیازی به تخصص طراحی گرافیک ندارند.2. طراحی بنرهای شخصی‌سازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد. این شخصی‌سازی می‌تواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3.

در ضمن به تازگی این افزونه گزینه لود تنبل را هم به قابلیت های قبلی اش اضافه کرده. در رابطه با سئوی تصاویر و بهینه سازی عکس برای وب سایت در وبینار سئو سایت فروشگاهی صحبت کردیم، پیشنهاد میکنم این ویدیو را هم ببینید. پس توصیه میکنم تصاویر بی ربط در مقالات و صفحات سایت خودتان نگذارید. در حداقل ترین حالت ممکن، بهتر است کلمه کلیدی صفحه تان را به انگلیسی در گوگل جستجو کنید، سپس از میان تصاویر، عکس های مرتبط را دانلود و در صفحه بگذارید. برای اطمینان از اینکه گوگل می‌تواند تصاویر شما را با جستجوی کاربر مطابقت دهد، تصاویر شما باید دارای وضوح بالا باشند.

حالا این صفحه را در اختیار دوست خود گذاشته و بخواهیم تا از بالا به پایین اسکرول کرده و تلاش کند تا موضوع مقاله را درک کرده یا مفهوم مشخصی را در آن پیدا کند. اگر مفهومی که درک کرده با موضوع مقاله ما یکسان است یعنی در انتخاب تصاویر آن بسیار موفق عمل کرده‌ایم. اگر شما تصویر نامرتبطی اضافه کنید تا فقط از طرف آنالیز محتوای پلاگین سئوی Yoast تاییدیه بگیرید، مطمئن باشید که کارتان اشتباه است. این تصویر باید موضوع مقاله را منعکس کند و یا با اهداف مقاله همخوانی داشته باشد. چهارمین راهکاری که برای سئوی تصاویر به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از عکس‌های جدید است.

برای مثال می‌توان از اینفوگرافیک که تصاویری حاوی متن هستند استفاده کرد و بخشی از متن را در آن‌ها جمع‌بندی و خلاصه کرد. کاربر با مطالعه متن تصویر، زمان بیشتری در سایت شما می‌ماند و این موضوع به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند. در دستورالعمل‌های بهینه‌سازی تصاویر بر اساس اصول سئو به فرمت خاصی اشاره نشده است. ازجمله فرمت‌های متداول تصاویر برای وب‌سایت می‌توان به jpge و png اشاره کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. صرف‌نظر از مزیت‌هایی که اضافه کردن کپشن به تصاویر برای وب‌سایت و کاربران دارد، اضافه کردن این متن به تصویر ضروری نیست خصوصا اگر محتوای صفحه به‌اندازه کافی موضوع تصویر را توصیف می‌کند.

می‌توانید پرامپت موردنیاز برای تولید تصویر را هم به کمک Chatgpt بنویسید. اما نکته اینجاست که قرار گرفتن این کدهای css در صفحه، باعث افزایش حجم صفحه و در نتیجه کاهش سرعت سایت میشود. و در نهایت برای سئو تصاویر میتوانید از افزونه w3-total-cache استفاده کنید. مرورگرها در جایی که خود تصویر قابل ارائه نباشد، متن جایگزین آن تصویر را به نمایش می‌گذارد. و این بدان معناست که متن جایگزین شما باید توصیفی و حاوی کلمات‌ کلیدی مرتبط با تصویر باشد. با انجام این کار زمینه ضروری لازم را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنید و تصاویر خود را با جستجوی کاربر تراز می‌کنید که این عمل می‌تواند ارتباط تصاویر و جستارها را در SERP و Google Images افزایش دهد.

تصاویر با فرمت PNG، حجم بیشتری اشغال می‌کنند اما باکیفیت‌تر هستند. این تصاویر برخلاف تصاویر دارای فرمت JPEG، در زمان کاهش حجم افت کیفیت پیدا نمی‌کنند. این موضوع فرمت PNG را به بهترین گزینه برای تصاویر اینفوگرافیک و تصاویر دارای متن که می‌خواهید تمام اطلاعات درون آن‌ها حفظ و به کاربر نمایش داده شود، تبدیل می‌کند. Title تصاویر، معمولا (با توجه به پوسته سایت شما) در صفحات و زیر عکس ها نمایش داده میشود. دقیقا همان جایی که قرار است در سایت متن جایگزین عکس را بنویسید، یک بخش هم برای نوشتن “عنوان” یا title عکس تعیین شده.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این فرمت علاوه بر حجم کمتر در مقایسه با سایر فرمت‌ها، دارا بودن قابلیت transparency درست مانند فایل‌های PNG است. علاوه بر این، رشد روز افزون سازگاری مرورگرهای مختلف با فرمت WEBP نیز، به محبوب شدن هرچه بیشتر آن کمک کرده است. PNG مخفف عبارت Portable Network Graphics است؛ با نگاه به نام این فرمت تصویر هم می‌توان کاربرد آن برای فضای وب را به خوبی درک کرد. از مزایای این نوع فرمت می‌توان به lossless بودن، تنوع رنگ مناسب و امکان ذخیره با قابلیت transparency اشاره کرد. پیشنهاد ما این است که با نگهداشتن dpi این فرمت بین 72 تا 150، حجم تصویر برای بارگذاری در صفحات وب را کمتر از 100 کیلوبایت حفظ کنید. در نتیجه؛ رسیدن به یک تناسب میان کیفیت و حجم، برای بارگذاری تصاویر jpeg در وبسایت‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

حتی اگر از هیچکدام از این ابزارها استفاده نمی‌کنید، هنوز هم بهترین روش، تعریف عرض و ارتفاع است. به علاوه، به مرورگرها اجازه می‌دهد تا قبل از بارگیری CSS، تصویر را اندازه بگیرند. بدون بهینه سازی تصویر مناسب، یک دارایی ارزشمند سئو را هدر می‌دهید. بهینه سازی تصویر مزایای زیادی مانند تجربه کاربری بهتر، زمان بارگذاری سریعتر و فرصت‌های رتبه بندی بهتر را ایجاد می‌کند. حالت عادی نمایش سایت به این صورت است که مخاطب وارد سایت شده و در ابتدا برای او تمامی تصاویر دانلود می‌شود و این مسئله زمان زیادی را می‌گیرد و کاربر ممکن است از سایت خارج شود. حالتی به نام لود تنبل وجود دارد که با فعال کردن آن، تنها در صورتی که کاربر با اسکرول کردن سایت را پایین ببرد تصاویر برایش دانلود می‌شود و از همان ابتدا منتظر دانلود همه عکس‌ها نمی‌ماند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری