ریمپ برای افزایش شتاب2021-06-27

ریمپ افزایش شتاب + بهترین روشهای افزایش شتاب خودرو کریمی تیونینگ

در ادامه قصد داریم تا به برخی از متداول ترین سوالاتی که در مورد ریمپ خودرو پرسیده میشود پاسخ دهیم، بنابراین پیشنهاد می شود این بخش را از دست ندهید، چرا که ممکن است برخی از این موارد سوالات شما باشد. برای مشاهده نمونه کارها و کسب اطلاعات بیشتر، به کانال آپارات سهیل تیونینگ مراجعه کرده و پروژه‌های ما را بررسی کنید. استفاده از دستگاه های به روز و نرم افزار اورجینال Winols جهت تست و رسیدن به بهترین کیفیت مدنظر ما می باشد. جدای از استفاده از بنزین ناخالص، تعمیر و تعویض سرسیلندر نیاز می تواند این خطا را ایجاد کند. جهت درصدهای بالاتر نیاز به تیونیگ و نصب ادوات و تغییراتی در سرسلندر موتور می باشد.

آیا ریمپ باعث افزایش قدرت خودرو می‌شود؟

اما مشکل تاخیر پدال گاز را هم داریم که آن هم ناشی از وجود پدال گاز برقی در آن است. یک ایسیوی به تمام معنا چینی، علیرغم وجود دریچه گاز سیمی، اما باز هم خودرو دارای تاخیر دریچه گاز وحشتناکی می باشد. این ایسیو دارای حافظه ای به نام فلش که برنامه و دامپ ایسیو در آن ذخیره می گردد نمی باشد و دارای میکروپروسسور با حافظه نهان بوده که دامپ در داخل آن قرار می گیرد. در حال حاضر که در حال نگارش مقاله ریمپ رانا هستیم، جهت دسترسی به برنامه (دامپ ایسیو) و ایجاد تغییرات و ریمپ، نیاز است که ایسیو از روی خودرو باز گردد. این پروسه باعث ایجاد تاخیر در گاز خوردن خودرو می گردد بطور مثال زمانی که راننده 30 درصد پدال گاز را فشار داده، دریچه گاز 22 درصد باز می گردد. آیا می دانستید که با تعویض سیستم اگزوز می توانید سرعت وسیله نقلیه خود را افزایش دهید؟ ورودی اگزوز وسیله نقلیه شما برای عملکرد و سرعت ماشین شما بسیار مهم است.

در مدلهای ماکس (قبل از سال 1393) به علت آبندی ضعیف، از شیشه جلو و در دیگر تولیدات ایران خودرو از قسمت بوستر ترمز، آب به داخل اتاق نفوذ کرده و بر روی نود سی سی ان نفوذ می نماید که باعث مشکلات اساسی در سیستم برق خودرو می گردد. همانطور که در متن بالای مقاله ریمپ رانا اشاره شد، به علت وجود تحریمها، عملا امکان استفاده از سیستم برق مالتی پلکس 206 بعد از سال 1391 وجود نداشت. هزینه فول ریمپ دنا بستگی به نوع ایسیو در حدود 900 است برای اطلاعات بیشتر بایستی با تعمیرگاه چیپ تیونینگ کاراک تماس بگیرید و یا به آدرس تعمیرگاه برای بررسی مراجعه فرمایید. بنزین معمولی تهران از کیفیت بهتری نسبت به بنزین شهرستانها بر خوردار است و همین موضوع می شود رانندگان در سایر شهرها شاهد افت توان و کشش باشند یا در برخی موتورها خطای میسفایر (احتراق ناقص) را شاهد باشیم. ثانیاً تامین کنندگان موظف هستند برنامه ایسیو را بر اساس استاندارد آلایندگی دیکته شده کالیبره کنند. در موضوع برنامه ریزی ECU به جداول پیش فرض و از پیش تعیین شده توسط شرکت سازنده برای عملکرد قسمت های محتلف موتور خودرو Map Table گفته میشود.

خودروی برقی با سریع‌ترین زمان شارژ باتری در سال 2025

ریمپ یا همان تیونینگ ECU راهی مناسب و مطمئن برای افزایش قدرت خودرو بدون صرف هزینه‌های سنگین است. تصور کنید گروهی از خودروهای هات رود در سال ۱۹۳۸ در دریاچه نمک بونویل جمع شده‌اند تا به رقابت بپردازند. در این میان فردی بلندگو به دست می‌گوید روزی فرا خواهد رسید که شما خواهید توانست سیمی را به خودرو وصل کرده و با دستگاهی شبیه ماشین‌های تایپ، ۱۰ تا ۵۰ درصد بر قدرت خودروی خود بیفزایید! حاضران او را مسخره می‌کنند و هیچ‌کسی نمی‌داند که تیونینگ ECU پیشرانه در آینده به واقعیت خواهد پیوست. حقیقتاً ما با یک هنر مهندسی روبرو هستیم که با هزینه‌ای مناسب در دسترس مالکان است.

این مجموعه با معرفی بهترین و کاربلد ترین مجموعه های امدادی و خودروبری کشور در همه نقاط ایران، می تواند در هر شرایطی در کنار شما عزیزان باشد. ریمپ کردن یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بالا دارد. در صورتی که این کار توسط افراد غیرمتخصص یا با استفاده از تجهیزات نامناسب انجام شود، ممکن است به ECU و سایر سیستم‌های الکترونیکی خودرو آسیب وارد شود. هرگونه خطا در بازنویسی نقشه‌های ECU می‌تواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد خودرو شده و هزینه‌های زیادی برای تعمیرات به همراه داشته باشد. خیر، ریمپ کردن در صورتی که در مراکز معتبر و حرفه ای توسط افراد مختصص انجام شود، نه تنها برای خودرو مضر نیست، بلکه باعث افزایش طول عمر قطعات و کاهش مصرف سوخت نیز می گردد. علاوه بر افزایش شتاب و قدرت، این بهبود در بهره‌وری سوخت به معنای کاهش تعداد دفعات سوخت‌گیری و هزینه‌های اضافی است که در طولانی‌مدت موجب صرفه‌جویی می‌شود.

در نتیجه، با ریمپ مخصوص خودروهای ایرانی، شما می‌توانید از تمامی پتانسیل‌های خودروی خود بهره‌برداری کنید و تجربه‌ای منحصر به فرد و شخصی‌سازی شده از رانندگی داشته باشید. بالا بردن شتاب خودرو با اتخاذ رانندگی مناسب و تعویض به موقع بعضی از قطعات قابل انجام است. به همین منظور ما در ادامه به “آموزش بالا بردن شتاب خودرو” از طرف راننده و تعویض قطعات خواهیم پرداخت. در خودروهای توربو، افزایش کاتاف بدون ریمپ اصولی، مطمئنا باعث آسیب جدی به موتور گردد. کاتاف به معنای حد مجاز دور موتور میباشد که در پشت آمپر با پس زمینه قرمز رنگ مشخص گردیده است.

دنده پنج خودروی ریو که در دور موتور 2000 حدود 70 کیلومتر برساعت سرعت دارد. با توجه به نزدیک بودن حجم موتور این دو خودرو؛ سبک تر بودن گیربکس پراید در دنده یک و دو موجب شتابگیری بهتر آن شده و همین سبک بودن در دنده3 و 4 و 5 موجب از نفس افتادن آن می شود. جالب است بدانید یکی از روش های افزایش شتاب ثانویه در خودروهای پراید، استفاده از گیربکس پراید وانت است! 1.2) استیج شهری ؛ در این روش مالک حتی بدون باز کردن قطعه از خودرو می تواند با توجه به توانایی پیشرانه تا 10% شاهد افزایش شتاب و توان در خودروی خود باشد. یکی از مشکلاتی که در خودروی النترا به چشم می خورد، ضعف در موتور آن است که مسلما باعث ناامیدی راننده می شود. این کمبود قوا و ضعیف بودن موتور، ناشی از برنامه و مپ نامناسب و اشتباهی است که برای ایسیوی آن تعریف شده است.

در ادامه مقاله ریمپ H30 CROSS به بررسی مشکلات خودروی فوق که با ریمپ برطرف می گردد، می پردازیم. اگر با ریمپ آشنایی ندارید، توصیه می گردد جهت دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ریمپ ایسیو چیست را مطالعه بفرمایید. ایران خودرو موتور و گیربکسی که برای H30 CROSS در نظر گرفته است، نسخه ایرانیزه شده TU5 با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک همان خودرو 206 تیپ 6 می باشند. که دارای 105 اسب بخار قدرت در دور موتور و گشتاور 142 نیوتون متر در دور موتور 4000 می باشد. قبل از شروع فرآیند ریمپ، خودرو باید به دقت توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شود که تمامی اجزای فنی خودرو در وضعیت مناسبی هستند. هرگونه مشکل فنی در بخش‌های مرتبط با موتور، سیستم سوخت‌رسانی، یا سیستم خنک‌کننده باید قبل از انجام ریمپ برطرف شود.

دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم گیربکس و انتقال نیروی خودرو هستند که مسئولیت انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را دارند. سوزن انژکتور وظیفه پاشش سوخت در زاویه صحیح و به صورت یکنواخت به درون محفظه‌ی احتراق خودرو را برعهده دارد. با توجه به اینکه شرکت چینی دانگ فنگ شریک تجاری و تولید کننده خودروسازی PSA فرانسه در چین می باشد. در تارا دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک استفاده گردیده است که در چهار تیپ تولیدی مختلف شامل V1 – V2 – V3 – V4 دسته بندی می گردد. یکی از تفاوت های مدلهای دستی با اتوماتیک، وزن حدود 100 کیلوگرمی بیشتر مدل اتوماتیک نسبت به دستی می باشد که ضعف شتاب نیم ثانیه ای نیز امر طبیعی می باشد. از آنجا که سیستم برق مالتی پلکس ۲۰۶ فرانسوی دیگر قابل استفاده نبود، شبکه برق جدیدی به نام ماکس (mux) و اکوماکس (مدلهای ۹۳ به بعد) بر روی این خودرو تعبیه گشت.

خودرو اچ سی کراس به دلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ بوده و همچنین با مشکل تاخیر دریچه گاز و شتاب گیری ضعیف مواجه می شود . یکی دیگر از دلایل این کپ و شتاب ضعیف محدودیتی است که سازنده در ایسیو خودرو اعمال نموده و موجب ضعیف شدن شتابگیری این خودرو شده است . تا ادامه این پست با ما همراه باشید تا شما را با نحوه رفع کپ اچ سی کراس و راه های بهبود شتاب این خودرو آشنا کنیم . اغلب، تولید کننده قدرت خروجی خودرو را بدون هیچ دلیل دیگری محدود می کند . اگر نیازی ندارید یا نمی‌خواهید چنین محدودیت‌هایی بر روی ECU خودرو و عملکرد آن اعمال شود، بنابراین می‌توانید از قدرت و گشتاور پنهان موجود در سیستم مدیریت موتور خود بهره ببرید. با گشتاور اضافی به خصوص در محدوده دور پایین ، شما شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت خواهید بود.

همه چیز درباره ریمپ خودرو کلاسیک

Contact Us
در ارومیه کجاست؟
Email: acrotic.info@gmail.com
Phone: 09145622900
iran
, , iran

وقتی روی یک اگزوز جدید سرمایه گذاری می کنید، می تواند به آزادسازی بخشی از نیروی موتور خودروی شما کمک کند. قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. در برخی از خودروها با توجه به محدودیت های زیاد در نظر گرفته شده برای آلایندگی٬ موتور علیرغم پتانسیل خود نمی‌تواند حداکثر عملکرد را اراپه دهد. شاهد این مدعا افت محسوس عملکرد خودروهای مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تی یو ۵ در نسخه های جدید نسبت به مدل های اولیه فرانسوی است. به‌طورکلی، استفاده از کیت مکش یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و ساده برای افزایش شتاب خودرو است، به‌خصوص وقتی همراه با تغییرات دیگری مانند ریمپ ECU انجام شود.

به‌علاوه، این تنظیمات نه تنها به قدرت و شتاب کمک می‌کند، بلکه به موتور خودرو اجازه می‌دهد که بهینه‌تر و با مصرف سوخت کمتر عمل کند. بنابراین، ریمپ سفارشی نه تنها تجربه رانندگی شما را بهبود می‌بخشد بلکه می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت در درازمدت نیز منجر شود. این کار توسط متخصصان خودرو و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. پس از ریمپ، خودرو ممکن است عملکرد بهتری در شتاب‌گیری، مصرف سوخت و یا قدرت خروجی داشته باشد. در عین حال، ریمپ خودرو ممکن است تأثیراتی بر گارانتی و وضعیت فنی خودرو داشته باشد، بنابراین لازم است با دقت انجام شود. با توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد برای اینکه بدانیم چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم می توانیم از روش ریمپ ECU، تعویض قطعات تاثیرگذار در شتاب خودرو و بالا بردن شتاب خودرو با دیاگ استفاده کنیم.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، ریمپ و تغییرات نرم‌افزاری در ECU را نوعی دستکاری در خودرو تلقی می‌کنند که موجب ابطال گارانتی می‌شود. ریمپ خودرو تصمیمی است که باید با دقت و با مشاوره از افراد متخصص گرفته شود. این فرآیند می‌تواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسک‌های خود را نیز دارد. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نام‌آورترین و معتبرترین مجموعه‌های این حوزه در منطقه شناخته می‌شود. ما با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای از متخصصان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهیم.

این فرآیند به‌ویژه برای افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهینه‌سازی راندمان خودروی خود هستند، گزینه‌ای مناسب و اقتصادی به حساب می‌آید. با ریمپ ECU، شما بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری پیچیده و گران‌قیمت می‌توانید بهره‌وری سوخت خود را بهینه کرده و تجربه رانندگی اقتصادی‌تری داشته باشید. ریمپ ECU می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین کیفیت سوخت کشور تطبیق دهد و پس از انجام این کار مصرف سوخت به طور کامل بهینه و کاهش می یابد و علاوه بر این، شتاب خودرو بهتر می شود. ثانیاً تامین کنندگان موظفند نرم افزار ECU را طبق استاندارد آلایندگی کالیبره کنند که به عنوان مثال، زمانی که استاندارد یورو ۶ اجباری شود، تامین کنندگان مجبور هستند نرم افزار ECU را بر اساس این سفارشات تنظیم کنند. به همین دلیل افراد زیادی هستند که برای بالا بردن شتاب خودرو از ریمپ ECU استفاده می کنند تا ایرادات نرم افزاری رفع شود و عملکرد موتور و مصرف سوخت بهبود یابد. ریمپ ECU در اصل ماشین را برای دستیابی به حداکثر کارایی آماده می کند که به همین دلیل یکی از راه‌های افزایش شتاب خودرو ریمپ ای سی یو می باشد.

    {
  • شرکت هایی که از نظر فنی و مهندسی توانمند بودند و محصولات تولید انبوه خودروسازان بزرگ را به خودروهای جذاب تر و کم تیراژ تبدیل می کردند و در ازای تغییرات مذکور نیز مبلغ قابل توجهی را از مشتری دریافت می کردند.
  • |}{
  • این کار توسط متخصصان خودرو و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود.
  • |}
  • همچنین می توان محدودیت های اعمال شده روی موتور را نیز برداشت تا پرجان تر و قوی تر شود.
  • {
  • بطور کلی صنعت خودروسازی ایران به سمتی رفته که محصولات قدیمی اش از دوام و عمر بیشتری نسبت به محصولات جدیدش برخوردار هستند!!!
  • |}
  • اما دارای معایبی به مانند ورود صدای موتور به اتاق سرنشین در سرعتهای بالا، وزن بیشتر نسبت به سمند و در نتیجه کپ کردن در شروع حرکت، می باشد.
  • به بیان دیگر، ریمپ ECU باعث می‌شود که موتور خودرو در هماهنگی بهتری با نیازهای رانندگی روزمره و شرایط مختلف جاده‌ای عمل کند.

مهندسان بیشتری روی ECU تمرکز کردند و در دهه ۹۰ میلادی پیشرفت‌ها به نقطه‌ای رسید که ECU می‌توانست هر خطای خودرو را تشخیص دهد. در سال ۱۹۹۶ نیز نصب سیستم تشخیص خطای فابریک استاندارد شده OBD-II در تمامی خودروهای صفرکیلومتر بازار آمریکا الزامی شد. امروزه اکثر خودروهای جدید از سنسورهای مختلفی برای جمع‌آوری داده‌ها و ارسال آن‌ها به ECU استفاده می‌کنند. این قطعه مهم بی‌وقفه وضعیت خودرو را بررسی نموده و تنظیمات بهینه را برای عملکرد خوب خودرو اعمال می‌کند. با وجود تکنولوژی‌های جدید همچون سیستم‌های کمک‌راننده و حتی خودران، ECU بازهم تکامل یافته و پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری شده است.

تعویض دیسک و صفحه کلاچ

ECU یا واحد کنترل موتور، مغز اصلی خودرو است که وظیفه کنترل و مدیریت عملکردهای مختلف موتور را بر عهده دارد. به وسیله ریمپ کردن، می‌توان پارامترهای مختلفی از جمله سوخت‌رسانی، زمان‌بندی جرقه، فشار توربو، و محدودیت سرعت را تغییر داد. هدف اصلی از ریمپ خودرو، بهینه‌سازی عملکرد خودرو بر اساس نیازها و ترجیحات فردی است. با این حال، ریمپ کردن مانند هر تغییر دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مهم‌ترین مزایای ریمپ خودرو می‌توان به افزایش قدرت و گشتاور موتور اشاره کرد. با تغییراتی که در ECU ایجاد می‌شود، موتور می‌تواند بهینه‌تر و با کارایی بیشتری کار کند.

به لطف تکنولوژی مدرن این قطعه، شرکت‌های تیونینگ نیز فرصت بهبود پرفورمنس خودرو را پیدا کرده‌اند. فرایند تیونینگ پیشرانه با تنظیم پارامترهای ECU را می‌توان یک هنر واقعی دانست چراکه ساده نیست و تبحر بالایی می‌طلبد. شرکت انگلیسی لوکاس که سازنده قطعات خودرویی بود لیسانس تکنولوژی بوش را به دست آورد و در سال ۱۹۷۸ بود که جدیدترین نسخه از تکنولوژی بوش با نام ال جترونیک در محصولات جگوار بکار رفت. از آن زمان تاکنون ECU یا ماژول کنترل پیشرانه ECM افت‌وخیزهای زیادی داشته اما همچنان تکامل یافته و به سیستمی پیچیده و مدرن تبدیل شده است. نه تنها خودروهای زیادی از آن بهره‌مند شدند بلکه کاربردهای آن به فراتر از کنترل فرایند تزریق سوخت گسترش یافت و شامل زمان‌بندی احتراق، کنترل آلایندگی و… شد.

ما در درایوتک، با جزئیات به مزایا و معایب ریمپ ایسیو خودرو می‌ پردازیم تا شما بتوانید با شناخت کامل از فواید و مضرات ریمپ ایسیو، تصمیم بهتری برای تغییر تنظیمات خودرو خود بگیرید. در صورتی که ریمپ خودرو به شکل صحیح و توسط افراد ماهر انجام شود، می‌تواند زمان فعال‌سازی فن‌های خنک‌کننده را کاهش دهد و در نتیجه دمای موتور پایین‌تر از حالت معمول باقی بماند. این ویژگی به خصوص در مواقعی که خودرو تحت فشار قرار دارد، می‌تواند مانع از داغ شدن موتور و بروز مشکلاتی نظیر جوش آوردن یا خرابی واشر سرسیلندر شود. بنابراین ریمپ ایسیو، می‌تواند به افزایش طول عمر موتور و کاهش استهلاک قطعات آن کمک کند. پس از بازنویسی ECU، خودرو باید مورد آزمایش قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تغییرات اعمال شده به درستی انجام شده و بهبودهای مورد نظر حاصل شده‌اند. این تست معمولاً شامل رانندگی در شرایط مختلف و بررسی پارامترهای موتور در حین کار است.

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. یکی از مشکلات سخت افزاری خودروی فوق، کوچک بودن رادیاتور فن می باشد که در نتیجه ظرفیت حجمی خنک سازی موتور نیز کاهش یافته است. لذا سیستم فوق با رسیدن به دمای 97 درجه، در بهترین حالت خود بتواند دمای موتور را در همان محدوده نگه دارد و امکان کاهش دمای آب را ندارد. اما اگر فن خودرو در دمایی کمتر از 97 درجه شروع به کار کند، سیستم خنک کننده به راحتی می تواند دمای فوق را در مدت زمانی به مراتب کمتری به زیر 90 برساند و در نتیجه طول عمر قطعات موتور نیز افزایش خواهد یافت. اگرچه ریمپ می‌تواند در برخی شرایط به کاهش مصرف سوخت کمک کند، اما در بسیاری از موارد این فرآیند ممکن است منجر به افزایش آلایندگی خودرو شود. تغییرات در نقشه‌های سوخت‌رسانی و افزایش فشار توربو می‌تواند باعث شود که موتور سوخت بیشتری بسوزاند و آلاینده‌های بیشتری تولید کند.

متخصصان با استفاده از دستگاه‌های تست و آنالیز، عملکرد خودرو را ارزیابی کرده و مطمئن می‌شوند که تغییرات در جهت بهبود قدرت، گشتاور و مصرف سوخت موثر بوده‌اند. در این مرحله همچنین باید بررسی شود که هیچ‌گونه خطا یا مشکل فنی در عملکرد موتور وجود نداشته باشد. معمولاً ریمپ ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور خودرو انجام می‌شود، که این امر منجر به وارد آمدن فشار مضاعف به موتور خودرو می‌شود. به دلیل افزایش پاشش سوخت و تغییرات تنظیمات موتور، موتور با فشار بیشتری کار می‌کند که در طولانی‌مدت ممکن است به قطعات داخلی موتور آسیب برساند. این آسیب‌ها می‌توانند شامل افزایش استهلاک و احتمال خرابی‌هایی نظیر سوختن واشر سرسیلندر باشند که هزینه‌های زیادی به همراه دارند. ریمپ ایسیو اچ 30 کراس ، بوش ME7 و 7.4.4 با دریچه گاز برقی برای افزایش شتاب اولیه و قدرت این خودرو  انجام می گیرد.

این سیستم شامل مجموعه‌ای از سنسورها و پارامترهاست که اطلاعات مربوط به وضعیت موتور را دریافت و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. ریمپ به فرآیندی گفته می‌شود که در آن نقشه‌های موجود در این واحد بهینه‌سازی یا تغییر داده می‌شود تا عملکرد خودرو بهتر و متناسب با نیازهای خاص راننده بهبود یابد. معمولا ریمپ کردن ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور ماشین انجام می شود که این موضوع باعث وارد آمدن فشار بیشتر به موتور خودرو خواهد شد، بنابراین در طولانی مدت احتمال اینکه به موتور ماشین آسیب های جدی وارد شود بسیار زیاد است. برای افزایش شتاب ماشین راه های مختلفی مانند ریمپ، دیاگ و تعویض بعضی از قطعات وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو پرداخته‌ایم تا اطلاعات کاملی را در این مورد پیدا کنید. با ریمپ ایسیو بصورت استاندارد در یک خودرو بدون لوازم تیونینگ می توان 10 الی 20 درصد افزایش شتاب و توان ایجاد کرد. در جداول مربوط به جرقه اگر میزان آوانس و ریتارد جرقه با توجه به میزان پاشش بنزین اعمال نگردد.

این امر به‌ویژه برای خودروهای ایرانی مانند پراید، پژو، سمند و تیبا که در ترافیک شهری یا سفرهای طولانی استفاده می‌شوند، می‌تواند تفاوت زیادی در هزینه‌های سوخت ایجاد کند. با ایجاد کوبش و ضربه در سیلندر، ایسیو میزان پاشش و جرقه را کاهش میدهد که به موتور آسیبی وارد نرگردد و این کاهش باعث افت مشهود توان خودرو می گردد. ریمپ ایسیو کمک می کند تا تنظیمات در بهترین و بهینه ترین وضعیت ممکن قرار داده شوند. در فرایند ریمپ، تنظیمات فابریکی تغییر می کنند و بر اساس پتانسیل واقعی خودرو برنامه ریزی می شوند. نظر کارشناسان خودرو و همین طور نظرات درباره ریمپ از سوی مالکان خودرویی که چنین روشی را امتحان کرده اند،  گویای این است که ریمپ افزایش شتاب، یکی از بهترین و موثرترین روش ها در خودروهای مختلف است.

ایسیوهای (کامپیوتر خودرو) به کار رفته در رانا

از سال 99، نیز مدبل دنا پلاس توربو اتوماتیک با امکانات رفاهی بیشتر ارائه شده است که می توان به سیستم GPS ، فرهمان برقی، دی لایت و.. اشاره نمود و همچنین استفاده از گیربکس اتوماتیک شش سرعته در خودروی فوق می باشد. بطور کلی خودرو دنا در مقایسه با سمند از طراحی زیباتر نمای جلو و همچنین تجهیزات رفاهی بیشتر شامل کروز کنترل، بخش مالتی مدیا و صندلی های برقی بهره می برد. اما دارای معایبی به مانند ورود صدای موتور به اتاق سرنشین در سرعتهای بالا، وزن بیشتر نسبت به سمند و در نتیجه کپ کردن در شروع حرکت، می باشد. آیا شرکت کاراکال تیونینگ اقدام به برگزاری دوره ریمپ می کند؟بله هر ماه شرکت کاراکال تیونینگ دوره ریمپ تخصصی را برگزار می کند. شما می توانید با مطالعه مقاله مربوطه که در تیتر بالا لینک کردیم(آموزش ریمپ) ، شرایط حضور در این دوره را بررسی کنید.

{

تعویض شمع خودرو

|}

با توجه به نسبت تراکم بالاتر موتور TU5 پلاس و استفاده از سیستم CVVT در خودروی فوق، دمای موتور نسبت به موتور TU5 معمولی بالاتر می باشد که در شرایط آب و هوایی که در کشور ایران برقرار می باشد، می تواند آزار دهنده و خسارت بار باشد. لذا از طریق ریمپ دمای کارکرد فن دور کند و دورتند را می توان کاهش داده تا در نتیجه هیچ گاه دمای موتور به دماهای بحرانی نرسد البته این میزان کاهش نیز دارای استانداردهایی می باشد. اگر علاقه به آشنایی بیشتر با ریمپ دارید، حتما مقاله ریمپ ایسیو چیست را مطالعه بفرمایید. هر چقدر که خودرو در مدت زمان کوتاه تری به یک سرعت مورد نظر برسد، یعنی شتاب بهتر و تیزتری دارد. هر خودرویی با توجه به پتانسل موتور و قطعات جانبی آن، دارای یک شتاب معین می باشد. اما کارخانه های سازنده به دلایل مختلفی، شتاب خودرو را از طریق تنظیمات موتور و ایسیو با محدودیت هایی همراه می سازند.

با این کار شما به راحتی می‌توانید قدرت بی ام و M3 را به حدود ۶۰۰ اسب بخار برسانید. در ایسیو ریمپ، علاوه بر ریمپ رانا بصورت کامل و اصولی، مشکل تاخیر دریچه گاز برقی این خودرو و سایر خودرو ها نیز بصورت اصولی از طریق ریمپ، به مشتریان گرامی ارایه می گردد. علاوه بر این، برخی از مراکز معاینه فنی به سیستم‌های تشخیص خطای خودرو (OBD) وابسته‌اند که مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خودرو را شناسایی می‌کنند. تغییرات ناشی از ریمپ ممکن است بر عملکرد صحیح این سیستم تأثیر بگذارد و خطاهای غیرمعمولی را ثبت کند. حتی اگر خودرو از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد، ثبت خطاهای ناشی از ریمپ ممکن است باعث شود که خودرو در این بخش از معاینه رد شود. به همین دلیل، برای اطمینان از اینکه ریمپ مشکلی برای دریافت معاینه فنی ایجاد نکند، باید این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود.

و مخلوط سوخت و هوا جهت ایجاد احتراق در سیلندر، توسط ایسیو به درستی تنظیم نشود. در یکسری از خودروهای دنا با اینکه شمع ها، کوئل و سیستم سیم کشی تعویض شده و سالم است باز هم خطای احتراق ناقص را داریم که موجب روشن شدن چراغ چک و سه کارکردن خودرو می شود که به راحتی میتوان مشکل فوق را از طریق ریمپ بدون تعویض قطعه ای حل نمود. اگر هنگام توقف خودرو در پشت چراغ‌قرمز، نسبت سوخت در مخلوط خیلی بیشتر باشد خودرو نه تنها سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد بلکه آلایندگی آن نیز افزایش خواهد یافت و در درازمدت احتمالاً پیشرانه نیز آسیب خواهد دید. از طرف دیگر اگر نسبت هوا در مخلوط موردبحث زیادتر باشد عواقب شدیدتری در پی خواهد داشت. جدای از قدرت کمتر، شاید خودرو دور درجای خشن‌تری داشته باشد و پیشرانه نیز با ضربه یا ناک مواجه شود و یا حتی شاهد داغ کردن پیشرانه باشید. به لیست مشکلات خودرو باید دشوار بودن استارت زدن و آسیب دیدن پیشرانه را نیز افزود.

علاوه بر این، روشن کردن سیستم تهویه مطبوع نیرو را از موتور می گیرد، بنابراین آن را خاموش کنید تا بتوانید شتاب خودرو را افزایش دهید. موضوع آخر اینکه برای بالا بردن شتاب خودرو در مورد ویژگی های گیربکس ماشین خود و هر ویژگی که ممکن است قدرت را افزایش دهد تحقیق کنید. اگر خودرو دارای دریچه گاز برقی باشد، مقدار باز شدن دریچه گاز را ایسیو مشخص می نماید. و بالطبع با فشرده شدن دریچه گاز با مکث دریچه گاز باز می گردد و میزان بازشدگی دریچه گاز به همان اندازه ای که پدال گاز فشرده شده، نمی باشد. مخصوصا در مواقعی که دور موتور کمتر از 3000 دور می باشد و خودرو کشش و شتاب لازم را ندارد. یکی دیگر از موادی که در ریمپ دنا با آن برخورد می کنیم، لرزش موتور در حالت سلو می باشد.

ریمپ کردن می‌تواند زمان واکنش موتور به فشردن پدال گاز را کاهش دهد و باعث شود خودرو سریع‌تر و با شتاب بیشتری حرکت کند. این ویژگی به‌ویژه برای رانندگانی که به دنبال تجربه رانندگی پرقدرت و سریع هستند، جذابیت زیادی دارد. همچنین، برخی از رانندگان از ریمپ برای بهبود عملکرد خودرو در مسابقات یا شرایط خاص رانندگی استفاده می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که رانندگان به ریمپ کردن خودرو روی می‌آورند، افزایش قدرت و گشتاور موتور است. آخرین مرحله در فرآیند ریمپ، اطمینان از سلامت کامل موتور و سیستم‌های مرتبط با آن است.

در ادامه مقاله ریمپ تارا به بررسی مشکلات خودروی فوق که با ریمپ برطرف می گردد، می پردازیم. همان طور که گفتیم، خودروها دارای تنظیماتی فابریکی در ایسیو هستند که تمام عملکردها، بر اساس این تنظیمات بنا می شود. همان طور که می دانید، این تنظیمات تحت محدودیت های جدی از سوی سازندگان قرار دارند تا با آن، ضعف ها و کمبودها پوشش داده شود. در بسیاری از مواقع نیز، عدم هماهنگی خودروها با شرایط موجود در کشور ما، باعث این محدودیت ها می گردد. در ایسیو ریمپ علاوه بر خدمات ریمپ ایسیو، خدماتی دیگری اعم از تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر به مشتریان گرامی ارائه می گردد.

ریمپ دنا به چه معناست ؟ در مقاله فوق به بررسی نحوه  ریمپ دنا و آشنایی با راهکارهای افزایش شتاب و رفع کپ، تاخیر دریچه گاز برقی و.. پدال گاز برقی با توجه به زاویه ای که ایسیو برای آن تعیین می کند، باز می شود. بنابراین هر چقدر که روی پدال گاز فشار وارد کنید، تغییری در میزان شتاب آن نخواهید دید. ریمپ هیوندای النترا، باعث می شود شتاب خودرو افزایش یابد و تاخیر موجود در پدال گاز و مکث در شروع حرکت آن از بین برود. شمع‌های اچ سی کراس شما یک جزء مهم در موتور هستند و اگر آن‌طور که باید کار نکنند، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مورد سرعت خودرو شما شود. شمع ها جرقه کوچکی را در یک شکاف کوچک مشتعل می کنند که جرقه احتراق لازم برای شروع و راه اندازی ماشین شما را ایجاد می کند.

احتراق ناقص، باعث ایجاد حرارت بیش از حد می گردد و جدای از خطر شکست پیستون، در اکثر موارد باعث از بین رفتن سوپاپ ها و بالاخص صوپاپ تخلیه دود می گردد. در ریمپ اصولی، تمام تغییرات با توجه به نوع موتور و همچنین گذشته تعمیراتی یا صفر بودن آن اعمال می گردد. در مدلهای اتوماتیک خودرو تارا، گیربکس تمایل به زودتر سبک کردن دنده ها دارد و زمانی که راننده نیاز به دنده معکوس دارد. گیربکس ناگهان دو دنده معکوس می کشد که باعث کپ ناگهانی بی مورد در خودرو می شود که در مسیرهای باریک، مشکلاتی را ایجاد می نماید. کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت تخصصی همواره افتخار ارائه خدمات نوین و پیشرو را به شما داشته است. سیستم CVVT در خودروهای دنا توربو حذف گردیده است اما سنسور میل سوپاپ وجود دارد.

در شروع حرکت و دور موتور زیر 2000 قدرت ماشین کم می باشد و بخاطر سیستم CVVT عملا قدرت گیری این ماشین را از دور موتور 2500 به بعد حس میکنید. بطور کلی سیستم CVVT و سنسور میل سوپاپ در خودروی EF7 مکمل یکدیگر می باشند و هیچگاه نبایستی اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ نمود زیرا قدرت و توان موتور به طرز چشمگیری کاهش می یابد. لذا در صورت سالم بودن سنسور میل سوپاپ و CVVT و سیم کشهای مربوطه از طریق نرم افزاری و ریمپ می توان اقدام به تغییر جداول و کالیبره نمودن سنسور میل سوپاپ نمود. نسبت استوکیومتری این دو ماده در داخل سر سیلندر باعث کارایی مطلوب خودرو خواهد شد. از جمله برخی مثال‌های ملموس در این زمینه می‌توان به زمانی اشاره کرد که پشت چراغ‌قرمز ایستاده‌اید و خودرو در حالت درجا کار می‌کند.

در خصوص خودروهای مسابقه ای نیز طبیعتا سبک سازی بدنه و حذف متعلقات درون کابین و اضافه کردن رول کیج نیز در دستور کار قرار می گیرد. یکی دیگر از ایرادهایی که در برنامه ایسیو هیوندا النترا به چشم می خورد، شتاب ضعیف آن در دورهای مختلف موتور است. به طور کلی، شتابگیری این خودرو ضعیف است و این یکی از ایرادات بزرگ این خودرو محسوب می شود. خودروی رانا دارای پیشرانه (موتور) TU5 می باشد و لذا برخی از همکاران بر این باورند که اگر مشابه 206 های فرانسوی از ایسیو بوش ME745 یا ME744 جهت این خودرو نیز بایستی استفاده میشد. از سال 1391 به علت تحریم های موجود، ایران خودرو سعی در داخلی سازی بسیاری از قطعات مورد استفاده این خودرو کرد که همین موضوع سرمنشاء بسیاری از مشکلات گردید.

{

مطالب تخصصی مشابه

|}

همه خودروها دارای یک فن هستند که هوا را از طریق رادیاتور می کشد تا موتور را در دمای خنک و کاربردی نگه دارد. برخی از خودروهای قدیمی با استفاده از فن های مکانیکی برای جذب نیرو از موتور ساخته شده اند، بنابراین اگر وسیله نقلیه قدیمی تری دارید، ممکن است عاقلانه باشد که فن های قدیمی خود را جایگزین انواع برقی جدید کنید. این کمک می کند تا مقداری از اسب بخار وسیله نقلیه خود را آزاد کنید تا بتوانید سرعت بیشتری داشته باشید. ما می‌توانیم برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند، سنسور دوم اکسیژن را از روی برنامه خودروشان به تک سنسور تبدیل کنیم. با این‌کار به هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو ۲ خواهد شد. برای مثال از سال 99 شاهد ورود ایسیوهای جدید AECS و Kesens با دریچه گاز برقی بودیم و این روند با ورود ایسیوهای ECI و S2 و SB16 ادامه یافته.

جالب است بدانید که اولین آثار اتمام یا رو به اتمام شدن دیسک و صفحه کلاچ خودرو کاهش کاهش قدرت و افت شتاب ماشین است. استفاده از شمع‌های سوزنی که الکترود مرکزی آن‌ها از آلیاژ فلزهای ایریدیوم و پلاتینیوم می‌باشد تاثیر بسیار مستقیمی بر روی بهبود احتراق موتور خودرو دارند. این راهکارها همگی تست شده و با کمک مکانیک‌های کارکشته جمع‌آوری شده است . پس کمربند‌های ایمنی خود را ببندید تا برویم سراغ بهترین روش‌های افزایش سرعت و قدرت ماشین . همانطور که گفته شد، ریمپ کردن ایسیو ماشین مزایا و معایب مختلفی دارد که در ادامه به تفکیک به بررسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت، در ادامه مزایا و نکات مثبت ریمپ کردن ایسیو ماشین را ذکر کرده ایم. رانا به دلیل موتور TU5 و طراحی مناسب، با ریمپ می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

تاخیر گیربکس در زمان سبقت گیری بوده و همچنین با قرار گرفتن خودرو در سراشیبی، باعث فشار نا متعارف به موتور می گردد و مشکلات دیگری گیربکس فوق، پاسخ با مکث زیاد به معکوس کشیدن دنده ها می باشد. در قسمت های قبلی تمامی فواید ریمپ ایسیو بررسی شد، اما نباید از معایب این کار غافل شوید، شاید دانستن معایب این کار شما را از ریمپ کردن ایسیو بازدارد. لذا در ادامه برخی از اصلی ترین معایب ریمپ خودرو که باید حتما بدانید عنوان شده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر ریمپ خودرو بروز کند، احتمال ایجاد اختلال و پرش ایسیو است. در صورتی که این عملیات توسط فردی غیرحرفه‌ای انجام شود، مشکلاتی نظیر بروز خطاهای نرم‌افزاری و حتی خرابی ایسیو وجود دارد.

درحالی‌که سیستم الکتروژکتور بندیکس فقط میزان جریان هوا را اندازه می‌گرفت، ECU بسیار پیشرفته‌تر بود و پارامترهای اضافی همچون گیربکس، ترمز، کنترل پایداری و کشش، سیستم‌های ایمنی و… را نیز تحت پوشش خود داشت. در سال ۱۹۶۷ و یک دهه پس از معرفی سیستم الکتروژکتور EFI بندکیس، بوش از جانشین آن با نام دی جترونیک رونمایی کرد. جترونیک از سرعت پیشرانه و تراکم هوای منیفولد ورودی برای تخمین جریان هوای ورودی و تزریق سوخت بر همان اساس استفاده می‌کرد. فولکس‌واگن، مرسدس بنز، پورشه، سیتروئن، ساب و ولوو به زودی تکنولوژی بوش را در محصولات خود بکار بردند. سیستم تزریق سوخت و واحد کنترل الکترونیکی ECU باهم کار می‌کردند تا نه تنها قدرت بیشتری تولید کنند بلکه مصرف سوخت را نیز کاهش دهند.

{

ایران‌ خودرو به‌ صورت رسمی از پژو 408 ایکس رونمایی کرد

|}

تمامی این راه‌ها برای بالا بردن شتاب خودرو جوابگو خواهند بود و همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، سالم بودن یا عملکرد نرمال موتور لازمه اتخاذ این روش ها می باشد که به همین دلیل اول از همه بایستی از سلامت موتور ماشین خود اطمینان داشته باشید. در پایان لازم به توضیح است که افزایش شتاب خودرو با دیاگ، اگر موتور ماشین در سلامت کامل قرار داشته باشد هیچگونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و می توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید. در ریمپ اصولی بایستی همان دامپ و برنامه موجود در ایسیو خودرو خوانده شود و توسط برنامه تخصصی Winols با توجه به موتور و سابقه تعمیراتی آن، تغییر و ریمپ گردد. حال اینکه شخص ریمپ کار در خصوص کار با برنامه Winols تبحر داشته باشد، بحث جداگانه ای می باشد. در ریمپ غیر اصولی اگر مخصوصا جداول مربوط به جرقه در دورهای بالای موتور به درستی تغییر داده نشود.

{

بهینه‌سازی خودرو بر اساس نیاز راننده

|}

هوای خنک‌تر و تازه‌تر دانسیته بیشتری دارد و به موتور اجازه می‌دهد تا اکسیژن بیشتری را به سیلندرها منتقل کند. این اکسیژن بیشتر باعث احتراق بهتر و تولید توان بیشتر می‌شود که نهایتاً شتاب خودرو را افزایش می‌دهد. در ایسیو ریمپ علاوه بر ریمپ ایسیو، خدمات دیگری شامل تعمیر ایسیو، تعمیر نودهای مالتی پلکس و.. اگر نیاز به خرید ایسیو و نودهای مالتی پلکس داشتید، سایت فروشگاه ایسیو ریمپ را مشاهده بفرمایید. ریمپ H30 CROSS به چه صورت می باشد ؟ در مقاله فوق به بررسی ریمپ H30 CROSS و آشنایی با راهکارهای افزایش شتاب و رفع کپ و.. تنها در صورتی که موتور ماشین قدرت بسیار کمی داشته باشد پیشنهاد می شود تا از ریمپ استفاده کرد، چرا که کاهش عمر مفید قطعات خودرو یکی از اصلی ترین معایب این کار می باشد.

{

آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی خودرو می شود؟

|}

دانستن چگونگی بهبود شتاب ماشین می تواند به شما در جهت بالا بردن سرعت ماشین و عملکرد موتور کمک کند. ممکن است ماشین شما شتاب خوبی نداشته باشد و از آن خسته شده باشید که همین مسئله می تواند دلیلی باشد برای اینکه به فکر “افزایش شتاب خودرو” باشید. کمپانی های خودروسازی ماشین هایی را برای استفاده طولانی مدت تولید می کنند که به همین دلیل آنها ماشین ها را طوری می سازند که بسیار محافظه کار باشند. شتاب بسیاری از خودروها از پتانسیل واقعی خود دور هستند که به همین منظور برای افزایش شتاب ماشین می توانید با تعویض به موقع یکسری از قطعات و یا اضافه کردن عملکردهایی شتاب ماشین خود را به بالاترین حد برسانید. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو (What Are The Ways To Increase The Acceleration Of The Car) بپردازیم تا بدانید چه کارهایی را بایستی انجام دهید.

هدف از این تغییرات بهبود قدرت، گشتاور، و کارایی کلی خودرو با حفظ سلامت موتور است. حتما واژه ریمپ به گوش شما خورده است و تا حدودی با آن آشنایی دارید، ریمپ به معنی تنظیمات نرم افزاری ایسیو است که جایگزین تنظیمات اولیه نصب شده روی ایسیو می شود و هدف آن افزایش راندمان و شتاب خودرو می باشد. با کاهش مصرف سوخت غیرضروری، خودروی شما نه تنها سریع‌تر حرکت می‌کند بلکه مصرف سوخت آن نیز بهینه‌تر می‌شود. به این ترتیب، ریمپ می‌تواند رانندگی شما را به تجربه‌ای اقتصادی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر تبدیل کند. ریمپ با تغییر تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) انجام می‌شود که موجب بهینه‌سازی عملکرد موتور می‌شود.

این قابلیت برای کسانی که به دنبال یک تجربه رانندگی سفارشی هستند، بسیار جذاب است. در نهایت، ریمپ خودرو می‌تواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما باید با دقت و آگاهی انجام شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. یکی از معایب جدی ریمپ ایسیو، احتمال استفاده از تجهیزات غیر اصل و فیک توسط برخی از مراکز نامعتبر است. این تجهیزات ممکن است از کیفیت لازم برخوردار نباشند و به ایسیو آسیب بزنند. با توجه به قیمت بالای ایسیو، توصیه می‌شود برای انجام ریمپ خودرو به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت تجهیزات و خدمات ارائه شده مطمئن باشید.

این موضوع به‌ویژه در کشورهایی که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد آلایندگی خودروها دارند، مشکل‌ساز است. در 90 درصد مواقع ریمپ ایسیو برای افزایش توان موتور و در نتیجه افزایش شتاب خودرو انجام می شود، با ریمپ کردن ایسیو می توان مقدار سوخت پاشش شده از انژکتور ها را افزایش داد و در نتیجه شتاب ماشین افزایش پیدا می کند. ریمپ ECU یا بازنویسی و تنظیم مجدد واحد کنترل موتور، یکی از روش‌های مدرن و مؤثر برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو است. این فرآیند به‌ویژه در خودروهای ایرانی کاربرد فراوانی دارد و به کمک آن می‌توان تنظیمات کارخانه‌ای ECU را تغییر داد تا عملکرد موتور بهبود یابد. ریمپ به معنای تغییر در تنظیمات اصلی موتور برای افزایش قدرت، شتاب و بهبود راندمان است که بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری پیچیده انجام می‌شود. در خودروهای با گیربکس اتوماتیک، تعویض دنده‌ها به صورت خودکار و در دور موتورهای مشخص انجام می‌شود.

از طرفی قیمت آن ازاد است و با توجه به شرایط اقتصادی خیلی از مالکان به دنبال آن نمی روند. برای مثال لرزش درجای موتور ناشی از خرابی دسته موتور (ایراد مکانیکی)، خرابی انژکتور یا ضعف شمع (ایراد برق و الکترونیکی) و نهایتاً ایراد نرم افزاری که با اصلاح دور درجا برطرف می گردد. تغییر جداول بوست توربو شارژ و افزایش بوست توربو به منظور افزایش توان در محدوده عملکردی ایمن توربو شارژو راندمان بهینه به منظور افزایش توان موتور. لاستیک‌ها جزئی حیاتی از سیستم انتقال قدرت خودرو هستند و نوع و کیفیت آنها تاثیر مستقیم بر عملکرد خودرو دارد. دیسک و صفحه کلاچ پری دمپر که کیت کلاچ تقویت شده نیز نامیده می‌شود دارای فنر‌ها دبل بوده و شتاب بسیار عالی را به خودروی شما خواهد داد.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. در ادامه مقاله ریمپ دنا برخی از مشکلات و امکاناتی که می توان با ریمپ برطرف و یا اضافه کرد را برمی شماریم. جهت آشنایی بیشتر با مبحث کاهش دمای کارکرد فن خودرو مقاله کاهش دمای فن را مطالعه بفرمایید. همچنین جهت درک بهتر مابقی مقاله، خالی از لطف نیست که مقاله ریمپ ایسیو چیست را نیز مطالعه نمایید. در ادامه مقاله ریمپ رانا، با ایسیوهای به کار رفته در خودروی رانا آشنا می گردیم.

بسته به نیاز راننده و نوع خودرو، متخصصان تصمیم می‌گیرند که کدام پارامترها نیاز به تغییر دارند. برای مثال، اگر هدف افزایش قدرت و گشتاور باشد، تنظیمات مربوط به فشار توربو و سوخت‌رسانی تغییر خواهند کرد. همچنین در صورتی که هدف کاهش مصرف سوخت در رانندگی شهری باشد، تنظیمات موتور به نحوی تغییر می‌یابند که در دورهای پایین بهینه‌تر عمل کند. به گزارش رکنا، ریمپ خودرو به معنای تنظیم و تغییر پارامترهای نرم‌افزاری ECU (واحد کنترل الکترونیکی) خودرو است. این کار معمولاً برای بهبود عملکرد موتور، افزایش قدرت، بهینه‌سازی مصرف سوخت یا بهبود رفتار رانندگی خودرو انجام می‌شود. ریمپ معمولاً شامل تغییراتی در پارامترهایی مانند میزان تزریق سوخت، زمان‌بندی جرقه، فشار توربوشارژر (در صورت وجود)، و دیگر تنظیمات مرتبط با موتور است.

پس از انجام ریمپ، خودرو سریع‌تر و روان‌تر به دستورات راننده پاسخ می‌دهد و تجربه رانندگی را به‌مراتب راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. این بهبود در واکنش‌دهی به‌ویژه برای رانندگانی که به دنبال تسلط بیشتر و کنترل دقیق‌تری بر خودرو هستند، ارزشمند است، چرا که فرمان‌پذیری و تسلط کلی بر خودرو را بالا می‌برد. به بیان دیگر، ریمپ ECU باعث می‌شود که موتور خودرو در هماهنگی بهتری با نیازهای رانندگی روزمره و شرایط مختلف جاده‌ای عمل کند. با این تغییرات، تجربه رانندگی نه تنها اقتصادی‌تر، بلکه هیجان‌انگیزتر و کنترل‌شده‌تر خواهد شد. ریمپ خودرو به معنای بهینه‌سازی و تغییر نرم‌افزاری تنظیمات سیستم کنترل موتور (ECU) است که به منظور بهبود عملکرد خودرو انجام می‌شود.

اکتان بوستر‌ها با افزایش عدد اکتان سوخت باعث جلوگیری از پیش سوزی سوخت و احتراق ناهماهنگ در سیلندرها شده و به همین دلیل مزایای زیادی از جمله افزایش شتاب چشمگیر را برای خودرو دارد. در ادامه مقاله ریمپ H30 CROSS برخی از مشکلات را که میتوان از طریق ریمپ حل نمود بصورت تیتر وار، ارائه می گردد. جهت درک بیشتر ریمپ H30 CROSS بایستی با ایسیوهای به کار رفته در خودروی فوق آشنا شویم که از دو مدل ایسیو بوش استفاده گردیده است. در مدلهای قدیمی از ایسیو BOSCH ME744 با استاندارد آلایندگی یورو 4 و در مدلهای جدیدتر از ایسیو چینی  BOSCH ME788 با استاندارد آلایندگی یورو 5 استفاده گردیده است. به هر عملی که روی کامپیوتر خودرو برای تغییر عملکرد قسمت های مختلف خودرو برای بالابردن قدرت موتور انجام می شود، ریمپ یا تیونینگ گفته می شود.

اگر در حال کشیدن یک تریلر بزرگ‌تر باشید باید گشتاور بالایی به دست آورید و اینجا نسبت سوخت و هوای متفاوتی موردنیاز خواهد بود که آن را هم B می‌نامیم. زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار می‌دهید تا به یک خودروی دیگر در خیابان نشان دهید رئیس کیست، نسبت سوخت و هوای متفاوتی به نام C وجود خواهد داشت. در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها برقی است همواره میان فشردن پدال گاز و باز شدن دریچه گاز یک تاخیر زمانی وجود دارد که برای رانندگانی که نیازمند شتاب اولیه بالا و سرعت گیری ناگهانی هستند به شدت دردسر ساز و آزار دهنده است. کاراک با توجه به شناسایی رابطه بین پدال گاز و موقعیت دریچه گاز در برنامه این ایسیو، می‌تواند تاخیر دریچه گاز را کاملاً حذف نماید. ریمپ به معنای بازنویسی، تغییر، افزایش و یا کاهش پارامترهای موجود در جداول مورد نظر در برنامه ECU با اهدافی همچون کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان خودرو، افزایش شتاب، افزایش حداکثر سرعت و … خودرو است.

در خصوص خدماتی مانند تعمیر ایسیو، تعمیر بردهای مالتی پلکس و تنظیم کیلومتر نیز آماده ارایه خدمات به شما مشتریان گرامی می باشیم. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. اگر با سیستم مالتی پلکس آشنایی ندارید، حتما مقاله مالتی پلکس چیست را مطالعه بفرمایید.

{خودرو|car} https://daroromiekojast.ir/
بهترین ریمپ کار در ارومیه