[ad_1]

با افزایش تلاش های واکسیناسیون در بسیاری از نقاط جهان ، صنعت کروز در حال آماده سازی برای از سرگیری سفر است. برنامه های فعلی شامل بسیاری از خطوط اصلی سفر دریایی است که بیشتر عملیات خود را در تابستان امسال از سر می گیرند ، اگرچه برخی از مسیرها انتظار می رود تا پایان سال 2021 بازگردند.

NBC News با 9 کارمند کشتی های مسافرتی فعلی و سابق از سراسر جهان در مورد تجربه خود و اینکه کار در صنعتی که تحت تأثیر همه گیر همه گیر شده است چگونه بود صحبت کرد. کارگرانی که با آنها صحبت کردیم از ترس قصاص شرکتهای خط کروز که آنها را استخدام می کنند ، نامشان فاش نشد.

بیشتر کارگران به زمین برگشته اند ، اما هنوز ناشناخته هستند و تا از سرگیری سفر دریایی در مشاغل عجیبی کار می کنند. آنها همچنین منتظر دریافت واکسن Covid-19 خود هستند ، که به گفته آنها برخی از شرکت ها گفته اند احتمالاً لزوم بازگشت به کار آنها خواهد بود. این صنعت کارگران بسیاری از کشورهای مختلف را به خود جلب می کند ، بنابراین دسترسی به واکسن ها به میزان قابل توجهی متفاوت است ، که این امر در زمانی که آنها می توانند سوار کشتی شوند تأثیر می گذارد.

از کارگرانی که قصد بازگشت به سفر دریایی را داشتند ، هرکدام تفسیر متفاوتی از حضور در هواپیما هنگام آغاز همه گیری بیماری داشتند. برخی موفق شدند طی چند هفته پیاده شده و به وطن خود بازگردند ، در حالی که عده ای دیگر ماهها در دریا منتظر اسکله در بندر و بازگشت به خانه بودند.

برای کارگران اصلی کشتی های کروز ، مانند مهندسین ، انتظار به خصوص طولانی بود ، زیرا آنها مجبور بودند کشتی ها را نگهداری کنند و آنها را در سرویس نگه دارند ، زیرا ماه ها نمی توانستند کشتی های کروز را تحت مراقبت قرار دهند. یک مهندس به NBC News گفت که او از ابتدای شیوع همه گیر تا سپتامبر در یک کشتی تفریحی نروژی باقی مانده است.

مهندس كه از ترس از دست دادن شغل خود ناشناس ماندن را ترجیح داد و گفت: “من تمام مراحل را از ابتدا كه همه چیز عادی بود طی كردم و ناگهان فقط 100 نفر در آن بودیم.” “این تجربه ای بود که قبلاً در زندگی من نبوده است.”

وی گفت که پس از پایان عملیات همه گیری و پیاده شدن مسافران ، قراردادهای مهمترین خدمه فسخ شد.

وی گفت: “اما این شرکت به دلیل بیماری همه گیر نمی توانست پروازهایی را برای آنها ترتیب دهد ، بنابراین آنها مدتها بدون پرداخت هزینه در کشتی ماندند.” “همه ما از اینكه اوضاع خیلی زود تغییر كرده و چقدر نامشخص است شوكه شدیم.”

نروژی به این ادعاها یا درخواستهای متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد.

با این حال ، او گفت که مردم هنوز در این مرحله اولیه احساس “خوشبختی” می کنند زیرا آنها ایمن و سالم هستند. اما وقتی مردم مجبور شدند خود را منزوی کنند و Covid-19 در هواپیما پخش شود ، اوضاع تغییر کرد.

وی گفت: “صدها نفر در کابین ها منزوی شدند و هر از گاهی یک آمبولانس برای سوار شدن برخی از خدمه با بدترین علائم می آمد.” “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. ماه ها گذشت و مردم واقعاً دلشان برای خانواده هایشان تنگ شد. “

مهندس گفت که سرانجام همه به جز حدود 100 کارگر اصلی به کشور خود بازگردانده شدند. برای جلوگیری از گسترش احتمالی عفونت ، کسانی که باقی مانده بودند مجاز به ترک کشتی نبودند.

جیمز کراسکا ، استاد حقوق بین الملل دریایی در دانشکده حقوق هاروارد گفت: “بنادر می توانند هر شرط ورود را که دوست داشته باشند وضع کنند و اغلب افراد را از رفتن به ساحل منع می کنند.” “در طی همه گیری ، آنها پروتکل هایی برای جلوگیری از رفتن مردم به ساحل دارند. اگر کشتی نمی خواهد مطابقت دهد ، بازدید از بندر رایگان است. “

مهندس به NBC News گفت که پس از چهار ماه در خانه ، به کشتی بازگشت و در تلاش بود تا آن را برای از سرگیری سفرهای دریایی آماده کند. وی هنوز واکسن Covid-19 خود را دریافت نکرده است اما باید به زودی آن را دریافت کند.

وی گفت: “من روزانه 10 ساعت کار می کنم.” “ما دستمزد می گیریم ، اما هرگز مرخصی نمی گیریم زیرا ما مسئول همه ماشین های موجود در هواپیما هستیم. بنابراین امکان استثنا وجود ندارد. “

اگرچه کار دشواری بود ، وی گفت که از داشتن یک شغل پایدار احساس خوشبختی می کند زیرا عاشق کار در صنعت است و بسیاری از افراد مجبور شدند برای تأمین هزینه های زندگی آن را ترک کنند. دیگران منتظر روزی هستند که بتوانند به کار در کشتی برگردند ، دیگران موفق شده اند کارهای موقت را در مناطق دیگر هموار کنند.

یک کارمند خط مسافرتی رویال کارائیب مستقر در آمریکای جنوبی در اواخر ماه مه توانست به خانه خود برگردد و در حالی که منتظر استخدام دوباره بود ، در زمین کار کند و در مزرعه خانواده اش کار کند.

او مشتاق بازگشت به دریا است ، اما گفت که حضور در کشتی سال گذشته یک چالش است ، به ویژه پس از شیوع بیماری Covid-19 ، همه گیر اعلام شد. وی گفت: كشتی كه در آن بود از ورود به بندر مقصد اصلی منع شده و مجبور شد كه گزینه دیگری پیدا كند.

کارگر آبگرم که از ترس تلافی جویی تصمیم گرفت ناشناس بماند ، گفت: “ما فقط در اطراف معلق بودیم.” “مردم دیوانه می شوند. خدمه و مهمانان ترسیده بودند ، آنها برای رفتن به خانه بسیار آماده بودند ، اما همه چیز در آخرین لحظه تغییر کرد. “

به گفته این کارگر ، مهمان سپس آزمایش Covid-19 مثبت کرد و کشتی برای هفته ها مسدود شد. بیشتر مهمانان پیاده شدند ، اما برخی منتظر بودند که با خدمه به کشورشان برگردانده شوند.

جاناتان فیشمن سخنگوی رویال کارائیب گفت: “به دلیل محدودیت های دولت ، بسیاری از خدمه ما مجبور شدند بیش از هر کسی که می خواهد به کشور خود برگردد صبر کنند.” وی افزود: “ما از همه توان خود استفاده كرده ایم تا خدمه خود را با خیال راحت به خانه برسانیم و اولویت اول ما سلامت و ایمنی خدمه است.”

این کارگر گفت که در پایان ماه آوریل ، افراد سرنشین می توانند هر روز به مدت یک ساعت و نیم اتاقهای خود را ترک کنند. سرانجام ، در ماه مه ، او گفت که کشتی را ترک کرده تا سوار کشتی دیگری در باربادوس شود ، جایی که منتظر ماند تا بتواند به خانه برگردد.

این کارگر که گفت پنج سال در صنعت خط کروز کار کرده است ، اخیراً در آبگرم کشتی کار کرده است. با این حال ، با توجه به پروتکل های Covid-19 ، او معتقد است که بازگشت به این نقش بسیار دشوار خواهد بود ، بنابراین در حال آموزش دستیاری فروش در کشتی است.

وی گفت که از طریق رویال کارائیب ایمیلی دریافت کرده است که می گوید قبل از بازگشت به کار باید واکسینه شود ، اما انتظار نداشت که بتواند این واکسن را تا سپتامبر در وطن خود دریافت کند. فیشمن گفت که “رویال کارائیب قصد دارد خدمه ما را واکسینه کند.”

یکی دیگر از کارگران خط کروز نروژ ، مستقر در اروپا ، گفت که او آنقدر خوش شانس بود که در اوایل ماه مارس پیاده شد. وی گفت كه او در یك كشتی بود كه در آسیا قایقرانی می كرد و این یكی از اولین مسافران بود كه سفر دریایی لغو شد. او حدود یک ماه در کشتی ماند.

از زمانی که او در خانه بود ، کار دشواری بوده است ، زیرا هم او و هم شریک زندگی اش در صنعت کار می کنند و از دو حقوق ثابت به هیچ یک تغییر کرده اند. وی گفت که به یک موسسه خیریه کمک می کند و برای شلوغ بودن و پرداخت برخی قبض ها در یک مغازه به صورت نیمه وقت کار می کند ، اما مشتاق بازگشت به دریا و بازیابی نقش خود به عنوان مشاور سفر دریایی است.

“من داشتم [other] فرصت های شغلی ، اما شغلی که در آن مشغول به کار هستم موقعیت رویایی مطلق من است و من حاضر نیستم آن را رها کنم ، “این کارگر که از ترس مجازات تصمیم گرفت ناشناس بماند گفت.

او خوش بین است که هیجانی که در گروه های مختلف فیس بوک به کشتی های تفریحی اختصاص می دهد نتایج خوبی را برای صنعت به محض شروع سفرهای دریایی به همراه دارد.

در حالی که برخی از خطوط اصلی سفر دریایی در ابتدا برای دیدار با مسافران در ژانویه برنامه ریزی کرده بودند ، به دلیل همه گیری ، این برنامه باید تغییر کند.

در بیانیه ای به NBC News ، شرکت کارناوال ، بزرگترین خط مسافرتی جهان ، گفت که با دانشمندان ، متخصصان پزشکی و مقامات بهداشتی در حال تهیه پروتکل های ایمنی است که به آن امکان می دهد فعالیت هایی را که شامل آزمایش های منظم لازم از اعضای خدمه است ، از سر بگیرد. هیچ یک از کارگران NBC News با کارناوال صحبت نکردند.

“ما همچنین پیاده سازی کردیم [Centers for Disease Control and Prevention] پروتکل و هدایت کشتی های ما به آبهای ایالات متحده برای آماده سازی برای قایقرانی در اواخر امسال ، “گفت سخنگوی کارناوال ، راجر فریتزل. “استراتژی ما در ابتدا این است که بازده اولیه خود را با کشتی های خاص در بازارهای منتخب متحیر کنیم. در نهایت ، ما امیدواریم که در پایان سال با اکثر کشتی های ما نماینده تمام مارک های ما دوباره در بازارهای جهان حرکت کنیم. “

رویال کارائیب گفت که همچنین با متخصصان در حال کار برای تهیه یک برنامه ایمن برای از سرگیری خدمات است.

در بیانیه این شرکت آمده است: “واکسن های جدید Covid-19 فرصت جدیدی را برای انجام این کار فراهم می کنند و راهی برای ایجاد محافظت برای همه افراد درگیر هستند.” “ما همچنان تمام گزینه های موجود را برای مقصدی که بازدید می کنیم در نظر می گیریم.”

[ad_2]

منبع: khabar-dastchin.ir