به استدلال دولایه (ورق دوبل) بودن قسمت جلویی کاپوت، صافکاری بدون رنگ آن قسمت در عمده موردها مثل روز اولیه در نخواهد آمد؛ مگر آن نصیب را بتونه و رنگ نمایید و یا مبادرت به بده بستان آن قطعه نمایید که به افت قیمت اتومبیل در زمان فروش باعث می شود. در چنین هنگامی بود که تنها خرید و فروش پژو ۴۰۵ میتوانست بازار کمپانی فرانسوی را نجات دهد. پس این ضعف ۲۰۶ موضوعی می باشد که قبل از خرید کردن می بایست به آن اعتنا کنید. در ۲۰۶ های ایجاد شده تا سال ۱۳۹۱، ECU در سمت چپ گوشه و کنار ذیل کاپوت قرار گرفته اند؛ اما ECU 206 ایرانیزه در سمت راست محیط و در پشت باطری به صورت عمودی قرار گرفته است. مگ پترونول سفارش مینماید حتما بخش نکات دارای تعویض روغن 206 و 207i را مطالعه فرمایید. همچنین در همین دفترچه اشاره شده دوران ردوبدل روغن موتور 207 براساس کارکرد کیلومتر خودرو هر 20000 km میباشد. که هر یک سری عدد بزرگ و فوق العاده ای نیست اما برای یک ماشین حیاتی استعمال های شهری کاملا به اندازه و مطلوب به لحاظ می رسد. ضمناً منظورم از موتور جدید موتوری که برای 207 کلیدی همکاری ب ام و فراهم شده بود و 150 اسب توان داشت نیست. پیشرانه TU5 اگر چه همین ایام مشغول مسائل و ایراداتی شده است که ناشی از کفیت پایینتر تولید آن می باشد اما در تمام می توان به این پیشرانه هنوز همرتبه مناسبی داد هرچند که این پیشرانه در مقایسه اصلی پیشرانههای روز دنیا دیگر یک پیشرانه بهصرفه اساسی بازده بالا و مصرف مناسب قلمداد نمیشود؛ البته در تمام این پیشرانه نسبت به حجم خویش بازده خوبی داشته و اقتدار و گشتاور قابل قبولی حیاتی مصرف سوخت تحت در اختیار راننده میگذارد. موتور تیوفایو (tu5) نسبت به حجم خویش بازده مهربانی داشته و اقتدار اهمیت مصرف سوخت تحت در خودرو ها داراست و از دیگر ویژگیهای همین موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن هست که باعث میشود تا عملکرد این موتور در هر شرایطی بالا باشد. ۲۰۶ اسم هاچبک شهری را به درستی یدک می کشد چرا که اندازه و ابعاد آن در شهری فعالیت شما را تا حد زیادی آسان می کند. خوب تر میباشد از سلامت بودن سیستم خنک کننده موتور اتومبیل اطمینان داشته باشید تا همین گرما با بسیار شدن بیش از حد به ایجاد خسارت به پیشرانه سبب ساز نشود. از نقاط قدوت همین جور عجله و گیرایی فراوان ، مصرف سوخت بسیار ، آلایندگی مضاعف (در حد Euro II) و تاخیر کمتر روزنه گاز در موقع فشار دادن پدل هستش (همون کپ نمودن معروف). این سوزن ها باید گشوده شوند و ابتدا در دستگاه آلتراسونیک بسته شوند تا گوشه و کنار ی خروجی سوزن تمیز شود. ولی سفارش نگارنده به شما، آن است که خیلی نیز در عبور اساسی مسافت ناچیز از موانع به خود اطمینان نکنید که سرانجام آن در کوچه و خیابان ها به تعداد متعددی قابل بازدید است! عقربه آن گهگاه عدد ۱۰۰ رتبه سلسیوس را نیز رد می کند البته جای نگرانی نیست. TU5 نیز مثل بخش اعظم موتور های فرانسوی در دمای بالا عمل می کند. بوستر ترمز استفاده شده از برند تجاری آلمانی آته (Ate) در نوع های قبل ۹۱، جای خود را به بوستر ترمز تولید داخل داده اند. در واقع در اوایل ۲۰۶ سواری هرچقدر به مانع روبرویی نزدیک می شوید، بعد از پیاده شدن میبینید هنوز ۱ متر جا هست! بزارید به حساب آنکه ۲۰۶ ندارد… همین موتورها فقط و فقط اهمیت بنزین سوپر سوای سرب اکتان 95 عمل میکنند، در غیر اینصورت موتور شروع به Knock زدن میکنه که ECU به جهت پرهیز از اینکار بصورت اتوماتیک تایم جرقه را ریتارد میکنه. همین موضوع باعث می شود تا در در آغاز مهم احتیاط بیشتری به ناچیز نمودن فاصله با خودروی جلویی اقدام کنید. این موضوع در قسمت جلویی خودرو به اوج خویش می برسد و باید بدانید برخورد کلیدی شتاب ۱۰ km بر ساعت با خودروی جلویی، لبه کاپوت خودرو را به طور کامل خم می کند. همچنین ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور آن در ۴۰۰۰ بدور بر دقیقه به دست می آید که همین اعداد بر بر روی کاغذ، برای یک خودروی ۱۰۵۴ کیلوگرمی مطلوب به حیث می رسند. اندازه آن ها مضاعف جمع و جور میباشد که به عبور نمودن بی دردسر از کوچه های تنگ و قلیل عرض یاری شایانی می کند؛ البته دید آن به جهت قسمت زیرین بدنه (زیر زه های پلاستیکی درب) نابینا میباشد و این مسئله در وجود تعداد متعددی ۲۰۶ که از حوزه‌ رکاب عکس العمل داشته اند بی اثر گذاری نبوده است. اما از نقاط ضعف ۲۰۶ در شهر بگوییم… مدت متعددی نمیگذرد تا به بعدها جلوی خودرو کاملا مسلط می شوید؛ به حدی که ممکن است در دورزدن ها و بوستان کردن ها، شما حساس اطمینان حساس مسافت ای ناچیز از یک ماشین یا این که مانع می گذرید در حالی که خوف عکس العمل با آن مانع در دل سرنشین کناری شما به وجود می آید! چنانچه دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ دیتاها فراوان اکثر در آیتم جزئیات موتور tu5 لطفا به تماشا از وب تارنما ما.

ایندکسر