[ad_1]

پس از نه سال برنامه ریزی و 10 میلیون دلار سرمایه گذاری توسط مودیان محلی ، مقامات شهرستان در گوشه جنوب شرقی ساحلی جورجیا قدم بزرگی را به تصویب تصویب فدرال برای پروژه ای طراحی کردند که به معنای واقعی کلمه اقتصاد محلی را با سوخت موشک تزریق می کرد.

از سال 2012 ، شهرستان کامدن ، در خط جورجیا-فلوریدا ، در حال برنامه ریزی برای ساخت و بهره برداری از سیزدهمین سایت موشکی تجاری مجاز ایالات متحده برای منفجر کردن ماهواره ها در مدار است. این نسبتاً ناهموار بود ، منتقدان نگران این بودند که سوires استفاده از مواد منفجره ممکن است یک جزیره محافظت شده از موانع محبوب کمپین ها و احتمالاً پایگاه نیروی دریایی مسلح به هسته را تهدید کند.

این پروژه روز پنجشنبه هنگامی که اداره هواپیمایی فدرال مطالعه نهایی خود را در مورد تأثیرات زیست محیطی فرودگاه فضایی کامدن منتشر کرد ، به پایان رسید. آژانس به این نتیجه رسید که ساخت بندر فضایی “جایگزین ترجیحی” وی و نه لغو پروژه است. این زمینه را برای تصمیم نهایی در ماه ژوئیه در مورد مجوز آن برای فعالیت در سایت پرتاب فراهم کرد.

حتی در صورت تصویب ، هیچ تضمینی وجود ندارد که این پروژه اولین موشک خود را به زودی پرتاب کند. با وجود افزایش تقاضا برای پرتاب های تجاری در دهه گذشته ، بیش از نیمی از فرودگاه های فضایی دارای مجوز در ایالات متحده هرگز یک پرتاب مجاز انجام نداده اند.

با این وجود ، استیو هوارد ، فرماندار شهرستان کامدن ، اصرار دارد که جامعه 55000 نفری از فرصت “یک بار در نسل” استفاده می کنند تا نه تنها به مسابقه فضایی تجاری بپیوندند بلکه صنایع حمایتی و گردشگران را نیز به خود جلب کنند.

“ما هرگز در مورد موشک صحبت نکرده ایم. هاوارد گفت ، همه چیز در مورد هر چیز دیگری است. “موشک ها و فضاپیما یک کاتالیزور است. آنچه ما می خواهیم همه چیزهای پیرامون آن است: تحقیق و توسعه ، تولید ، مدیریت بار ، برنامه های STEM ، گردشگری. “

اگر اداره هواپیمایی فدرال به اسپیسپورت کامدن مجوز اعطا کند ، این شهرستان قصد دارد 4000 هکتار (1600 هکتار) نزدیک ساحل را خریداری کند ، که در دهه 1960 برای تولید و آزمایش موتورهای موشکی برای ناسا استفاده می شد.

شهرستان کامدن در مجموع به 19 سایت ایالات متحده که می توانند موشک های تجاری را پرتاب کنند می پیوندد. پنج سایت دولتی ایالات متحده مانند کیپ کاناورال در فلوریدا وجود دارد. دو سایت خصوصی در تگزاس فقط برای صاحبان آنها ساخته شده است ، SpaceX و Blue Origin.

Camden County به دوازده نفر دیگر که در اصل سکوی پرتاب برای شرکت هایی با موشک های خود هستند ، پیوست. طبق FAA ، هفت مورد از این سایت ها – در فلوریدا ، تگزاس ، کلرادو و اوکلاهما – هرگز مجوز ندارند.

یک دولت ایالات متحده در گزارشی در ماه دسامبر گفت ، “اپراتورهای فعال و ارائه دهندگان پرتاب فضایی ابراز نگرانی کرده اند که FAA به سایت هایی مجوز می دهد که هرگز نمی توانند میزبانی را راه اندازی کنند” ، اگرچه سایر اپراتورهای فرودگاه فضایی عنوان می کنند که این سایت ها برای فعالیت های آینده مناسب هستند. “

مخالفان فرودگاه فضایی کامدن می گویند این مکان در مکان خطرناکی قرار دارد. مسیر پرتاب آن موشکها را به بیش از دو جزیره موانع ، جزیره کامبرلند و جزیره کوچک کامبرلند ، در حدود 8 مایلی شرق ارسال می کند.

صاحبان زمین های خصوصی بیش از 40 خانه در Little Cumberland دارند ، اگرچه تعداد کمی از آنها در طول سال در آنجا زندگی می کنند. جزیره کامبرلند یک صحرا است که از نظر فدرال محافظت می شود و به دلیل اسب های وحشی و لاک پشت های تودرتوی تودرتو شناخته می شود و سالانه حدود 60،000 بازدید کننده و اردوگاه را به خود جلب می کند.

هرگز هیچ جزیره ای را به سرزمین اصلی متصل نمی کند. مالکان زمین و پارک ملی ، که جزیره کامبرلند را مدیریت می کند ، اظهار داشتند که آنها نگرانند که موشک ها نتوانند منفجر شوند و آوارهای شعله ور را پایین بیاورند.

استن آستین ، مدیر منطقه خدمات پارک در آتلانتا ، در 10 دسامبر به FAA گفت که طرح فرودگاه فضایی “خطر قابل توجه” برای جزیره کامبرلند است.

وین مونتیت ، مدیر دستیار FAA در حمل و نقل فضایی تجاری ، در یادداشتی در سال 2019 که “این نزدیکترین پرواز بیش از حد جمعیت است که تاکنون پیشنهاد شده است” برای مجوز به فرودگاه فضایی ، اشاره کرد که محل پرتاب به دو جزیره چقدر نزدیک است.

Spaceport Camden در سال گذشته با تغییر برنامه های پرتاب موشک های متوسط ​​تا بزرگ ، درخواست مجوز خود را اصلاح كرد و گفت كه در عوض به موشك های كوچك با حداكثر محموله 4400 پوند (995 كیلوگرم) می چسبد.

منتقدان با استناد به داده های بیانیه Spaceport Camden ، می گویند این موشک های کوچک هنوز 20٪ خطر خرابی دارند.

کوین لانگ ، وکیل دادگستری از آتن که صاحب ویلا در جزیره کوچک کامبرلند است ، گفت: “بزرگترین نگرانی ما آتش سوزی است.” “اگر ما در جزیره کوچک کامبرلند آتش سوزی چند نقطه ای داشته باشیم ، احتمال اینکه قبل از تخریب ویلا ها و محیط طبیعی و احتمال کشته شدن یا زخمی شدن ساکنان ، خاموش شود بسیار بعید است.”

نیروی دریایی ایالات متحده همچنین این س questionال را مطرح کرده است که آیا پایگاه زیردریایی دریایی Kings Bay ، بندری برای زیردریایی های مجهز به موشک های هسته ای ، در حدود 16 مایلی جنوب فرودگاه فضایی پیشنهادی ، می تواند خطراتی داشته باشد؟ جان هیل ، دستیار وزیر دفاع در امور سیاست فضایی ، ماه گذشته در نامه ای گفته بود كه ارتش آماده است در صورت تحقق برخی شرایط ، پروژه را به پیش ببرد.

هوارد گفت که تجزیه و تحلیل خطر برای فرودگاه فضایی کامدن احتمال مرگ یا جراحت ناشی از موشک شلیک شده به سایت را تعیین می کند “از کمتر از یک در 10 میلیون نفر به یک در میلیارد.

هوارد گفت: “این بسیار بسیار تحقیق شده است.” “ما اطمینان داریم که هیچ تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت.”

حتی اگر کمدن کانتی مجوز افتتاح یک فرودگاه فضایی را بدست آورد ، هر مشتری که می خواهد در آنجا موشک پرتاب کند ، برای پرتاب FAA به مجوز جداگانه ای احتیاج دارد.

برخی از فرودگاه های فضایی هرچند به رغم جهش بزرگ در پرتاب های تجاری در ایالات متحده – از چهار مورد در سال 2010 به 39 مورد در سال گذشته – آنقدر دور نرفته اند. تاکنون 31 مورد در سال 2021 وجود داشته است که بیشتر آنها از SpaceX بوده اند.

مایکل سی. داج ، استاد گروه تحقیقات فضایی دانشگاه شمال گفت: “فقط چند بازیکن در صنعت وجود دارند که حتی قادر به راه اندازی هستند و آنها تمایل به یافتن سایتی دارند و به آن پایبند هستند.” داکوتا

داج گفت که انتظار دارد رشد مداوم در نهایت هزینه فرودگاههای فضایی منتظر را جبران کند.

جانت تینوکو ، استاد بازرگانی که در فرودگاه های فضایی در دانشگاه Embry-Riddle در فلوریدا تحصیل می کند ، گفت: پروژه جورجیا می تواند از طراحی خود برای پرتاب موشک به صورت عمودی بهره مند شود. کسانی که هنوز منتظر اولین پرتاب خود هستند ، برای سفینه های فضایی ساخته می شوند که مانند هواپیما به صورت افقی بلند می شوند.

“این یک صنعت جدید است. خطرات زیادی وجود دارد و عدم اطمینان زیادی وجود دارد. ” “اما من فکر نمی کنم که ما از خودمان جلوتر هستیم.”

[ad_2]

منبع: khabar-dastchin.ir