[ad_1]

یک مصنوعی ناخوشایند که برای چندین دهه در دانشگاه جورجیا به نمایش گذاشته شده است ، به عنوان سر انسانی که یک جنگجوی آمازون از دشمن کشته شده نزدیک به یک قرن پیش گرفته است ، تصدیق شده است – و اکنون در حال بازگشت به آنجا است که از آنجا آمده است.

محققان دانشگاه Mercer در Macon می گویند آزمایشات نشان می دهد که سر تا خورده – در زبانهای آمازونی tsan نامیده می شود – یک سر واقعی تا خورده است که در یک مراسم پر زحمت از بین بردن جمجمه و گوشت ، بخیه زدن چشم و دهان ، جوشاندن و سپس پر کردن ساخته شده است. آن را با شن و سنگ داغ.

در سال 2019 ، دانشگاه مرسر فرزندان تأیید شده را در کنسولگری اکوادور در آتلانتا به کشور خود بازگرداند. مشخص نیست که آیا هنوز از آنجا به اکوادور برگردانده شده است یا خیر ، اما محققان می گویند امیدوارند که این مجموعه در نهایت بخشی از یک مجموعه باشد ، شاید در یک موزه ، جایی که به درستی اداره شود.

آدام کیفر ، شیمی دان دانشگاه مرسر ، نویسنده مشترک مطالعه سر تا خورده که روز دوشنبه در مجله Heritage Science منتشر شد ، گفت: “ما می خواستیم که توسط افرادی که می توانند آن را در شرایط مناسب ارزیابی کنند ، بررسی شود.”

کریگ بایرون ، زیست شناس و انسان شناس دانشگاه Mercer در حال بررسی کانت است تا صحت آن را قبل از بازگرداندن به اکوادور بررسی کند.آدام کیفر

وی گفت: “عجیب نیست – بدن شخص است ، فرهنگ کسی است و از آن ما نیست.” “بنابراین از نظر ما ، بازگشت به کشور ضروری است و ما بسیار خوش شانس بودیم که دانشگاه ما از این تلاش حمایت کرد.”

سرهای خمیده دانش و خاطرات کنجکاو محبوب در بعضی از مناطق جهان غربی در قرن نوزدهم بود و بسیاری از جعل ها برای تأمین تقاضا صورت گرفت – برخی از آنها به طور غیرقانونی از اجساد گرفته شده از گورستان ها و سردخانه ها ساخته شده است. این امر باعث شده است که نگرانی های اساسی مبنی بر جعلی بودن تجار در دانشگاه مرسر وجود داشته باشد.

کیفر و همکارانش در دانشگاه مرسر ، بیوگرافی کریگ بایرون و مهندس پزشکی پزشکی جوآنا توماس ، وظیفه داشتند که اصل خم شده را پس از اینکه دانشگاهیان از اهمیت فرهنگی برخوردار بودند ، تأیید کنند و دولت اکوادور پرسید که آیا این گواهی معتبر است.

پس از چندین آزمایش علمی ، محققان تشخیص دادند که این شی object سر انسان است ، احتمالاً از دشمن کشته شده.بایرون و همکاران علم میراث

محققان آن را با استفاده از تکنیک های مختلف ، از جمله توموگرافی کامپیوتری (CT) ، که به آنها امکان می دهد یک مدل سه بعدی از تسانتا را با موهای بلند و بدون آنها بازسازی کنند ، مطالعه کردند. توماس توضیح داد که سی تی اسکن تأیید می کند که سر تانتسا زیر موهای او برای برداشته شدن جمجمه بریده شده و سپس به عنوان بخشی از روند تشریفاتی ایجاد شده ، دوباره دوخته شده است. سی تی اسکن همچنین برای ایجاد یک مدل سه بعدی استفاده شده است که جای خود را در مجموعه دانشگاه خواهد گرفت.

آزمایشات آنها نشان داد که سر فر دارای 30 معیار از 32 معیار علمی است که برای تأیید صحت رقص پذیرفته شده است ، از جمله موهای کوچک قابل مشاهده بر روی پوست و سوراخ های بینی و مدل موهای سه طبقه مشخص آن برای مردم منطقه اکوادور کیفر گفت در آن زمان آمازون ، جایی که او اهل آن است.

کانزا در مرسر پس از مرگ در سال 2016 جیم هریسون ، زیست شناس عضو هیئت علمی ، بخشی از مجموعه دانشگاه شد.

وی آن را در طی سفر به منطقه دور افتاده آمازون در اکوادور در سال 1942 هنگام خدمت در نیروی هوایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم به دست آورد.

تسانزا در حین حمل و نقل از اکوادور به ایالات متحده در سال 1942 درگیر یک روزنامه محلی بود تا از او محافظت کند.آدام کیفر

هریسون در خاطرات خود نوشت که با مردم محلی برای تسانا تجارت می کرد. کیفر گفت: “ایندیانا جونز بود.” “وقتی که جمع شد ، علم متفاوت بود ، همه چیز جدید بود … اما تقریباً 80 سال بعد ، ما اهمیت فرهنگی آن را همراه با علم تشخیص می دهیم.”

اعتقاد بر این است که روند تشریفاتی ساختن رقص ممکن است به عنوان راهی برای غلبه بر سنت خونریزی در میان برخی از مردم جنگل آمازون آغاز شده باشد. به نظر می رسد هدف از این کار گرفتن روحیه جنگجوی مقتول در سر خم شده بوده است ، به طوری که قدرت ماورا الطبیعه او می تواند به جامعه پیروز منتقل شود.

عجیب ، ملکه هریسون همچنین در فیلم جان خونوست (Wise Blood) در سال 1979 ، نسخه رمانی از فلانری اوکانر ، نویسنده ای که در نزدیکی ماکون زندگی می کرد ، به عنوان پروانه سینما ظاهر شد. این فیلم به یک بدنه پشتیبانی کننده فیلم چسبانده شده بود و محققان می توانستند آسیب ببینند.

امروزه ، دانشگاه ها و موزه ها اغلب تلاش می کنند بسیاری از بقایای انسان را که زمانی در مجموعه های باستان شناسی و مردم شناسی به نمایش گذاشته شده بودند ، به کشور خود برگردانند.

در ایالات متحده ، مitutionسسه اسمیتسونیان بقایای انسان و دیگر مکانهای مهم فرهنگی را از دهه 1980 به ویژه در جوامع بومیان آمریکا به کشور خود بازگرداند. در حال حاضر بیش از 6000 سایت را از جمله ارسال چند سنت در سال 1999 برای نمایندگان جمعیت محلی شوار در اکوادور و پرو به کشور خود بازگردانده است.

سال گذشته ، موزه پیت ریورز در دانشگاه آکسفورد انگلستان یک نمایشگاه رقص را که برای دهه ها به طرز دردناکی محبوب بود ، حذف کرد.

لورا ون بروهوون ، مدیر موزه ، گفت: “بازدید کنندگان اغلب آنها را هولناک یا نفرت انگیز ، یا یک نمایش عجیب یا خونین می خوانند.” “مردم معنای فرهنگی بیشتری از tantsats را درک نکردند … بنابراین ما در تهیه صفحه نمایش کار خیلی خوبی انجام ندادیم.”

این موزه اکنون به مدت چهار سال با دانشگاه های آمریکای جنوبی و گروه های محلی بازگرداندن کشور مذاکره کرده است. وی گفت که تمام بقایای انسانی و اماکن فرهنگی خریداری شده در آینده مطابق با مقررات سختگیرانه ای که قبلاً توسط دانشگاه تصویب شده است ، اداره می شوند.

وی گفت: “ما باید موارد را به هر حال پیش ببریم.” “این اغلب یک روند طولانی است.”

[ad_2]

منبع: khabar-dastchin.ir