نفقه برای نام دانشجویان برانکس که توسط مریخ نورد ناسا به فضا منتقل شده است



رونالد سانچز فکر کرد که این یک شوخی است وقتی که معلم دبیرستانش به او گفت نام او روی مریخ نورد Insistence Mars مریخ مستقیم به مریخ خواهد بود. با کمال تعجب واقعیت بود.

چند سال پیش ، معلم علوم الخاندرو موندو ، 29 ساله ، با یک ایده هیجان انگیز که توسط ناسا پیشنهاد شده است ، به کلاس نجوم خود در دبیرستان بین المللی Kingsbridge در برانکس ، نیویورک روی آورد: 25 دانش آموز می توانند نام های خود را با تراشه های مریخ ارسال کنند مریخ نورد ایجاد شد تا زمینه را برای انسان برای کشف سیاره سرخ هموار کند.

این فرصت برای دانشجویان عمدتاً لاتین و مأموریت فضایی تاریخی او ارتباط شخصی ایجاد کرد. همچنین طبق گزارش اخیر مرکز تحقیقات پیو ، دانشجویان دانشجویان را درگیر علوم می کند ، منطقه ای که وقتی صحبت از لاتین می شود هنوز کمتر از آن استفاده می شود.

افراد لاتین و سیاه پوستان به ترتیب فقط 8 و 9 درصد افرادی را که در علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات دخیل هستند تشکیل می دهند (STEM). بر اساس این گزارش ، به نظر می رسد روند فعلی در درجه های STEM به طور قابل توجهی این شکاف ها را کاهش ندهد.

موندو گفت: “تنها راه تغییر آن در آینده ، شروع با نسل فعلی است. بنابراین ، با اشتیاق دانش آموزانم با اشتیاق به علم ، این كلیدی است كه دیدم و می تواند تغییر كند.” “ما این آمار را کم کم تغییر خواهیم داد.”

سانچز ، 20 ساله ، از اینکه نامش در یک سیاره دیگر قرار خواهد گرفت شگفت زده شد. وی چهار سال پیش از السالوادور به همراه پدرش به برانکس مهاجرت کرد و کار خود را به عنوان پرستار در کالج لمان در دانشگاه سیتی در نیویورک ادامه داد.

سانچز گفت: “من فکر می کنم من یک فرد عادی هستم که آدم خاصی نیستم.” “بنابراین من فکر می کنم که این یک تجربه عالی بود – و می تواند به افرادی مانند من الهام بخش باشد.”

مأموریت ماندگاری ناسا شامل اخبار زیادی در مورد آژانس فضایی بود که مریخ نورد آن به سرپرستی مدیر پرواز لاتین ، دیانا تروژیلو ، در تاریخ 18 فوریه بر روی سطح مریخ فرود آمد تا مدارا را برای نشانه هایی از حیات میکروبی باستان دور بزند. در داخل مریخ نورد یک هلی کوپتر کوچک به نام Ingenuity قرار دارد که قرار است هفته آینده به اولین وسیله نقلیه ای تبدیل شود که در سیاره دیگری پرواز می کند. ناسا همچنین اولین نمایش خود را به زبان اسپانیایی برای فرود در این سیاره ایجاد کرده است.

فرصت مشارکت دانشجویی پس از آن فراهم شد که موندو ، که همچنین یک محقق دانشیار در ابتکار تحقیقات آب و هوایی GISS ناسا است ، دانشجویان خود را در سال 2019 به یک سفر میدانی به مرکز هوا و فضا و ریاضیات کاربردی در نیویورک برد. این مرکز که با ناسا همکاری می کند ، زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی و آموزش به عنوان یک فضانورد را به دانشجویان نشان می دهد و یک مأموریت فضایی به مریخ را شبیه سازی می کند.

دانشجویان بین المللی از Kingsbridge در مرکز مدیریت مأموریت: دانشجویان Alejandro Mundo در سال 2019 از مرکز ریاضیات هوافضا و کاربردی در نیویورک بازدید کردند. با احترام از Alejandro Mundo

به گفته موندو ، این سفر كاملاً موفقیت آمیز بود ، نوعی تجربه كه دانش آموزانش را وادار به ادامه فعالیت در STEM كرد – رشته های دانشگاهی كه به گفته وی باید نماینده بیشتری از جوامعی باشند كه خدمت می كنند.

بیشتر دانش آموزان دبیرستان بین المللی Kingsbridge در این کشور تازه وارد هستند. جمعیت دانش آموزان 93 درصد آمریکای لاتین است و 86 درصد دانشجویان همزمان انگلیسی می خوانند.

دانش آموز سابق خورخه فرناندز که نام او نیز روی مریخ نورد است ، تا کلاس یازدهم که وارد کلاس موندو شد علاقه ای به علم نداشت. به زودی ، اما او از این زمینه هیجان زده شد.

فرناندز و همسالانش آنچه را که آموختند بردند و آن را خارج از کلاس خود به کار گرفتند و کلوپ Mundology را ایجاد کردند ، فضایی که به STEM اختصاص یافته است. آنها به سفرهای علمی رفتند ، درخت کاشتند ، از موزه های نیویورک بازدید کردند ، در پارک ها سنگ مطالعه کردند و با دانشمندان گفتگو کردند.

فرناندز 18 ساله که اکنون دانشجوی دانشکده فناوری نیویورک است و علاقه مند به فعالیت در علم است ، از داشتن فرصت های آموزشی خوشحال است. وی گفت سایر همکلاسی ها نیز قصد دارند یک حرفه STEM را دنبال کنند.

فرناندز ، اهل جمهوری دومنیکن ، گفت: “من نمی توانستم این فرصت را در کشورم داشته باشم – احساس می کنم معلم ما این امکان را فراهم کرده است.” “ورود به آن برای ما لاتین ها واقعاً مهم است ، زیرا در واقع می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.”

الخاندرو موندو معلم دبیرستان بین المللی Kingsbridge در برانکس است.با احترام از Alejandro Mundo

موندو گفت که وی تمایل دانشجویان برای ادامه یادگیری را تحت تأثیر قرار داده است ، خصوصاً به دلیل اینکه این امر می تواند با تربیت آنها مرتبط باشد. وی در سن 12 سالگی بدون اینکه انگلیسی بلد باشد از مکزیک به آمریکا آمد و به یاد می آورد که در بزرگسالی در دوران نوجوانی گفت در آخر کار نظافت حمام یا کار در یک کارخانه خواهد بود. مخالف بود

“یادم می آید که به او گفتم:” نه ، من می روم دانشگاه. وی گفت: “من یک شغل ایجاد خواهم کرد و از این حرفه نه برای رشد شخصی خود بلکه برای کمک به دیگران ، به ویژه افرادی مانند من استفاده خواهم کرد.”

موندو امیدوار است که در حالی که برای ناسا تحقیق می کرد ، بتواند مسیرهایی را برای موفقیت دانش آموزان خود ایجاد کند و میراث خود را به جا بگذارد.

وی گفت: “ما می توانیم دستی به جامعه بدهیم. من بارها به دانشجویانم می گویم:” شما فکر می کنید به پول احتیاج دارید. فکر می کنید به همه این منابع احتیاج دارید. ” “اما نه ، شما می توانید از همان جایی که هستید شروع کنید. شما می توانید این تأثیر را به صورت محلی ایجاد کنید و ما تازه به مریخ رسیده ایم! ”

دنبال می کنم NBC لاتین بر فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.




منبع: khabar-dastchin.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*