بنابراین باید مراقب بود که پیستون در یک ناحیه دایره ای شکل بزرگ تری پشتیبانی شود و تنش فشاری که توسط بار اعمال شده به وجود می آید، در حد مجاز باشد. اگر روانکار درست و استاندارد و مناسب موتور را استفاده کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا برای مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که باعث ایجاد تنش شدید در اجزا میشود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ ) را بهصورت مرتب کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری بسیار طولانی خواهند داشت. فصل گذشته استقلال با این سیستم بخش زیادی از بازیهایش را با خلاقیت بازیکنی مثل مهدی قائدی پیروز پیستون ژاپنی هوندا 125 شد. زمانی که انژکتور در مدار بسته قرار دارد، سیستم کنترل بازخورد سوخت، رقیق بودن بنزین را جبران میکند، اما نمیتواند مشکل را به صورت اساسی اصلاح کند. در مرحله بعد شستوشوی انژکتور باید با کمک دستگاههای مخصوص که براساس اولتراسونیک طراحی شدهاند انجام شود تا اثر مناسبی بر جای بگذارد.

با دقتی در طراحی چراغ ها و خطوط روی درب موتور اینطور به بیننده القا میشود که خطوط به نشان تویوتا در قسمت جلو هدایت شده اند در زیر نشان تویوتا نیز ورودی هوای پیستون تیبا باریکی وجود دارد. بعضی از تامین کنندگان مواد نفتی برای درآمد بیشتر و افزایش حس رقابت و بهره سود بیشتر از بنزین، مقدار مواد پاک کننده در داخل بنزین را کم کرده و به تولید بنزینی روی آورده اند که مواد افزودنی ارزانتر و بی کیفیت تری دارد، اما ممکن است همین مواد افزودنی نیز در ساقه ای سوپاپ ورودی تشکیل و موجب گیر کردن آن شود. که این قطر و وزن در موتور های دیزل ممکن است تفاوت داشته باشد. پیستون، در این مکانیزمها، بخش متحرکی است که در داخل یک سیلندر قرار میگیرد. توضیحات ساده شده کارکرد انژکتور در این بخش به معنی سادگی ساخت این مجموعه نیست چرا که ساخت انژکتور فرآیندی بسیار دقیق است و در حال حاضر نیز معدود شرکتهایی در سطح بینالمللی توانایی تولید انژکتور را دارند چرا که تلورانسهای تولیدی انژکتور در حد یک میکرون بوده و جزو دقیقترین اجزا خودرو است. وجود واسطههای متعدد در این بخش باعث افزایش هزینهها شده است.

اغلب این رسوبات از خود بنزین است. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایینترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت میکند در این زمان سوپاپ تخلیه بستهاست و سوپاپ هوا باز است. در نهایت تعمیر کار باید در زمان بستن اورینگهای بالا و پایین انژکتور دقت کند تا از نشتیهای احتمالی جلوگیری شود. بنابراین تنها راه برای گسترش گازهای احتراق داغ ، فشار دادن پیستون به پایین است. یکی از بهترین مواد افزودنی، پلی ترامین است زیرا افزودن این ماده سبب تمیزی انژکتورها، سوپاپ ها و اتاق های احتراق بدون نیاز به سیالات افزودنی مذکور میشود، اما با این روش هزینه آن دو برابر بیشتر از مواد افزودنی رایج است. در ظروف فلزی، شیشه ای و پلاستیکی (پلی اتیلن و پت) میباشد. به دلیل خاموش بودن موتور، جریان خنک کننده ای برای عبور از ورودی ها وجود ندارد و هیچ بنزینی از انژکتورها عبور نمیکند، در نتیجه گرما رسوبات باقیمانده را به مواد سخت و مومی شکل تبدیل میکند. اگر موتور علائم وجود انژکتورهای کثیف از جمله درجا کار کردن سخت، بد روشن شدن، کم بودن کشش و تولید مواد آلاینده بالا مثل هیدروکربن و مونوکسید کربن را نشان دهد، انژکتورها به تمیز کردن نیاز دارند.

خودروها به مسدود بودن انژکتور حساس هستند، اما انژکتورهای طرح سوزنی با احتمال مشکلات آلایندگی بالا نیز روبه رو بوده و آسیب پذیرتر هستند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، مواد افزودنی مانند بعضی سیالات به بنزین اضافه می شوند، اما با گذشت زمان، ممکن است این مواد به شکل گیری رسوبات در محفظه احتراق کمک کند تا تراکم و نیازهای اکتان موتور را بالا ببرد. هوا از دریچه های ورودی وارد و از دریچه خروجی پس از هر بار احتراق خارج میشود. نیروی اینرسی در سرعت های کم اندک است و نیروی احتراق در حالت درجا کار کردن موتور وقتی که بار خارجی از روی موتور برداشته شود حداقل است. موتورهای دو زمانه به طور معمولی انرژی بیشتری پس از هر بار احتراق ایجاد میکنند. جلوگیری از ورود آب و مایعات خنک کننده فضای کارتر به درون محفظه احتراق. باک بنزین بسیاری از خودروها دارای یک توری اولیه است تا از ورود اجسام بزرگ به باک جلوگیری کند و به این ترتیب نمیتوان از باک آنها با روشهای قدیمی سوخت را در مواقع خاص بیرون کشید. انژکتورها دارای یک فیلتر بسیار ظریف هستند که سوخت پیش از ورود به مجموعه انژکتور از آن عبور میکند تا برای آخرین مرتبه هرگونه ناخالصی داخلی آن پیستون ژاپنی هوندا 125 پاک شود.

ایندکسر