بسیاری از وام دهندگان در زمان Covid معوقات را به وام گیرندگان ارائه دادند. بزرگترین طلبکار عام در کشور این کار را نکرد.



مونیک ویلیامز سال گذشته در هنگام شیوع بیماری همه گیر Covid-19 شغل خود را به عنوان پذیرنده در یک آپارتمان در دیترویت از دست داد. حالا او می فهمد که بازگشت به مسیر بدهی های خود چقدر دشوار است.

وی گفت ، شاید دشوارترین چالش او وام گران قیمت اتومبیل باشد که در سال 2016 با Credit Acceptance Corp ، بزرگترین شرکت متخصص در وامهای به اصطلاح subprime برای وام گیرندگان با اعتبار مخدوش دریافت کرد.

ویلیامز گفت که هنگامی که او و همسرش سال گذشته در انجام وظایف خود با مشکل روبرو شدند ، از Credit Acceptance س ifال کرد که آیا می تواند مبلغ کمتری را به طور موقت پرداخت کند یا پرداخت ها را به تعویق بیندازد. در حالی که این شرکت برخی از مکانهای مربوط به Covid-19 – تعلیق تاخیر در هزینه ها و بازپرداخت آن را ارائه داد – اما تأخیرها یک گزینه نبود.

ویلیامز گفت: “من چهار سال است که هزینه این ماشین را پرداخت کرده ام – بیش از 12000 دلار – و حتی نمی توانستم مبلغی را نیز دریافت کنم.” وی گفت ، این ماشین در دسامبر سال 2019 فوت کرد ، اما حدود 2000 دلار از وام مانده است.

مونیک ویلیامز.اخبار NBC

اتومبیل برای مراجعه مردم به محل کار ، فروشگاه های مواد غذایی و مراکز واکسیناسیون ضروری است ، اما دولت کمک فدرال برای وام های خودرو در طی همه گیر شدن بیماری ارائه نداده است. چک های تشویقی به وام گیرندگان کمک کرده است تا از پیش فرض پیشگیری جلوگیری کنند و برخی از کشورها بازگشت املاک را متوقف کرده اند ، اما فراهم آوردن سایر شرایط اقامت ، مانند تعویق ، به خود وام دهندگان رسیده است.

جان ون آلست ، وكیل مركز حقوق مصرف كنندگان ملی ، یك سازمان غیردولتی كه از كمك حمایت می كند ، گفت: بخشی از كمك مستقیم برای وام های اتومبیل تا حدی وجود ندارد زیرا ، برخلاف وام های دانشجویی و وام های رهنی ، هیچ مصوبه ای فدرال در زمینه وام در عرصه اتومبیل وجود ندارد. -آمریکایی ها. اکنون که کشور به روی تجارت باز شده است ، جایگزینی وام دهندگان شروع به از بین رفتن می کند و ون آلست گفت که بازیابی خودرو در میان وام گیرندگان غیر استاندارد در حال افزایش است. و در مورد وام های گران قیمت خودروی فرعی ، “حاشیه زیادی وجود ندارد و حداقل یک چیز کوچک می تواند کسی را به عنوان پیش فرض انتخاب کند”.

در آغاز همه گیری ، بسیاری از وام دهندگان با ارائه تعویق و تعویق هزینه های تأخیر ، شکاف دولت را پر کردند. جاناتان اسموک ، اقتصاددان ارشد شرکت Cox Automotive ، شرکتی که خدمات خود را به صنعت خودرو ارائه می دهد ، گفت: در نتیجه ، پیش فرض های خودرو در سال گذشته به پایین ترین سطح در 15 سال گذشته رسید.

با این حال ، پذیرش وام چنین تعویق هایی را ارائه نمی دهد. این شرکت می گوید گزارش های اعتباری وام گیرندگان را مسدود کرده و تأخیر در پرداخت هزینه ها و جمع آوری فعالیت هایی مانند تماس تلفنی و بازیابی را به مدت 90 روز برای مشتریان آسیب دیده توسط Covid-19 متوقف کرده است. با این حال ، پس از آن ، وام گیرندگان باید پرداخت های ماهانه خود را انجام دهند. در صورت عدم موفقیت در این کار ، وب سایت وام دهنده می گوید ، این شرکت ممکن است استرداد و تأخیر املاک را از سر بگیرد.

پذیرش اعتبار ، که در سال 1972 تاسیس شد ، بزرگترین وام دهنده وام مستقل در کشور است. سال گذشته 1.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. از ابتدای بروز همه گیری ، سهام این شرکت بیش از 50 درصد افزایش یافته است. بیانیه های قانونی نشان می دهد که اعتبار پذیرش به هفت نفر از مدیران ارشد به ارزش حدود 55 میلیون دلار کمک مالی اعطا می کند.

تابستان سال گذشته ، دادستان کل ماساچوست ، مورا هیلی ، از این وام شکایت کرد و گفت که شیوه های وام دهی و وصول وی در این ایالت غارتگرانه و غیرقانونی است. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که با پرداخت 27.2 میلیون دلار موافقت کرده است که هیلی را پرداخت کند.

قبل از اعلام معامله ، هیلی به NBC News گفت: “پذیرش وام ها ، وام های با بهره بالا را برای وام گیرندگان ایجاد کرد که شرکت می دانست آنها قادر به بازپرداخت آنها نیستند.” “آنچه که من در مورد این اقدامات غارتگرانه می دانم این است که این افراد بطور خاص افراد آسیب پذیر را هدف قرار می دهد ، افرادی که ممکن است قادر به دریافت وام های عادی و تنظیمات مالی عادی نباشند.”

Credit Acceptance ضمن اعلام توافق نامه ، بازنشستگی مدیر عامل قدیمی خود ، برت رابرتز را نیز اعلام کرد. رابرتز روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی با سرمایه گذاران و تحلیلگران گفت که به “دلایل شخصی” بازنشسته می شود. این شرکت اعلام کرد ، مدیر ارشد مالی کنت بوث ، مدیر سابق حسابرسی داخلی ، جایگزین وی خواهد شد.

پذیرش اعتبار بلافاصله به درخواست نظر در مورد تسویه پاسخ نداد.

ادعاهای نظارتی اعتبار پذیرش نشان می دهد که این کنترل در 43 کشور دیگر خارج از ماساچوست و توسط اداره امور مالی مصرف کننده یا CFPB کنترل می شود. سخنگوی پذیرش اعتبار پیش از توافق گفت که این شرکت در مورد دعاوی فعال بحث نمی کند ، بلکه قصد دارد با قدرت از خود دفاع کند.

مونیک ویلیامز با پونتیاک 2008اخبار NBC

ویلیامز تنها وام گیرنده ای نیست که از وام راضی نیست. از 24 مارس ، این شرکت بیش از 150 شکایت مشتری در وب سایت CFPB ایجاد کرده است ، از جمله در مورد گزارش اعتبار خود.

طبق گفته این شرکت ، از ژانویه 2018 تا اواسط ماه گذشته ، داده های CFPB نشان داد که شکایت فقط برای وام های آن 585 بوده است. این باعث می شود که در رتبه 5 در لیست قرار داشته باشد ، پشت سر Santander Consumer USA ، Ally Financial ، Wells Fargo و Capital One ، همه شرکتهای بسیار بزرگتر.

سخنگوی گفت: “با بیش از 1.7 میلیون حساب کاربری ، شکایات بسیار نادر است” ، در مجموع کمتر از 4 در هر 10 هزار مشتری در سال.

علاوه بر ویلیامز ، NBC News با هشت وام گیرنده دیگر بدبخت صحبت کرد. اسناد وام آنها نشان می دهد که بودجه شرکت چقدر گران است.

به عنوان مثال ویلیامز و همسرش یک پونتیاک 2008 را با 70000 مایل در هر مایل با قیمت حدود 18،500 دلار خریداری کردند. آنها با هم 1000 دلار وجه نقد بر جای گذاشتند و بقیه از وام با سود 22.9٪ وام گرفتند. قرارداد نشان می دهد قیمت ماشین 10،500 دلار بود. در طول عمر پنج ساله وام ، هزینه های مالی ویلیامز 7140 دلار دیگر اضافه می شود.

مونیک ویلیامز اتومبیل خود را در نمایشگاه بزرگ فروش خودرو در دیترویت خریداری کرد.نقشه های گوگل

به گزارش اکسپریان ، نرخ بهره ویلیامز نزدیک به 23 درصد در میان وام گیرندگان رایج است و به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط ​​17.8 درصد وام گیرندگان تابعه در سال گذشته است.

با توجه به پرونده ماساچوست ، این نرخ فقط آغاز هزینه وام گیرنده برای گرفتن وام است. این مقاله می گوید که پذیرش وام ها هزینه پنهانی را تحمیل می کند که 37 تا 68 درصد به وام هایی برای مشتریانی که دارای رتبه اعتباری پایین هستند اضافه می شود. در این شکایت همچنین ادعا می شود که پذیرش وام ها بسیاری از وام گیرندگان را ملزم به خرید قراردادهای خدمات وسیله نقلیه می کند که به طور متوسط ​​2500 دلار به وام های آنها اضافه می کند.

ماساچوست گفت ، این روشها قیمت نهایی یک وسیله نقلیه را باد می کند. از سال 2013 تا 2019 ، مشتری متوسط ​​پذیرش وام در کشور حدود 20،000 دلار برای یک ماشین دست دوم پرداخت کرده است که بیش از 2 برابر قیمت خودرو برای فروشنده حدود 7800 دلار است.

محققان ماساچوست گفتند ، هنگامی که مشتریان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند ، سیاست پذیرش وام این بود که روزانه هشت بار با آنها تماس بگیرند تا آنها را بگیرند. در این دادخواست آمده است كه قانون ماساچوست فقط دو تماس تلفنی را در هفته مجاز می داند.

علاوه بر هزینه های بالا و اقدامات جمع آوری تهاجمی ، پذیرش اعتبار نیز در بهبود است. داگ بوسک ، مدیر ارشد پذیرش اعتبار در یک کنفرانس با تحلیلگران سهام در سال 2015 گفت که این شرکت به طور معمول 35 درصد وام های خود را در محبوب ترین برنامه وام خود بازپرداخت می کند.

هیچ منبع رسمی حجم بازیابی خودرو در ایالات متحده را ردیابی نمی کند ، بنابراین تخمین این رقم دشوار است. اما مطمئناً بالا به نظر می رسد. طبق گفته Cox Automotive ، فقط 2.06 درصد وام های خودرو منجر به پس گرفتن آن در سال 2015 شده است.

سخنگوی پذیرش اعتبار از ارائه داده های به روز شده در مورد بازپرداخت املاک خودداری کرد. از 9 مشتری وام مصاحبه شده توسط NBC News ، سه نفر گفتند که اتومبیل آنها توقیف شده است. دو نفر برای جلوگیری از بازگشت مال ، درخواست حمایت از ورشکستگی کرده بودند.

هنگامی که پذیرش اعتبار خودرویی را واگذار می کند ، وام گیرنده باید به پرداخت مبلغ پرداختی ادامه دهد. این ممکن است شامل پرداختهایی تحت قرارداد خدمات وسیله نقلیه باشد که وام گیرنده دیگر نمی تواند از آن بهره مند شود. در حالی که تشکیل پرونده برای حمایت از ورشکستگی به جلوگیری از استرداد اموال کمک می کند ، اما چنین اقدامی به اعتبار مشتری آسیب می رساند.

اگرچه Covid-19 مانع وام گیرندگان خود بود ، Credit Acceptance در اواخر دسامبر 55 میلیون دلار کمک هزینه سهم به هفت مدیر ارشد اعطا کرد. اظهارات نظارتی نشان می دهد که جوایز بیش از یک چهارم میلیون سهم بیش از میزان سهام مجاز برای انتشار در برنامه جبران خسارت شرکت است.

دریافت کنندگان آن بوسک ، خزانه دار اصلی خزانه داری بود ، که در مورد جبران خسارت صحبت کرد. بوت ، مدیر ارشد مالی قبلی و مدیر اجرایی جدید ؛ چارلز A. پیرس ، مدیر ارشد حقوقی ؛ آرتور ال اسمیت ، تحلیلگر ارشد ؛ دانیل A. Ulatovski ، مدیر ارشد بازرگانی ؛ و جاناتان لوم ، مدیر ارشد عملیاتی.

از طریق سخنگوی شرکت ، این افراد از مصاحبه خودداری کردند.

اسکات وازالوزو رئیس کمیته جبران خسارت هیئت مدیره و یکی از اعضای مدیر شرکت Prescott General Partners ، یک شرکت سرمایه گذاری است که بزرگترین سهامدار پذیرش اعتبار است. وی در بیانیه ای گفت: “گزینه های اعطا شده نشان دهنده 100 درصد جبران انگیزه است. کمیته جبران خسارت و مدیر عامل معتقدند که این معامله برای سهامداران معامله خوبی است و با توجه به ترکیب ، تجربه و شهرت تیم معامله عادلانه ای برای مدیران است. “

از سهامداران پذیرنده وام خواسته می شود تا در جلسه سالانه خود در اواخر سال جاری ، طرح سهام را تصویب کنند.


منبع: khabar-dastchin.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*