[ad_1]

با بسته شدن Aerion Supersonic ، یکی از شرکت های پیشرو در این بخش ، احتمال پرواز چند ساعته مافوق صوت بین نیویورک و لندن به شدت متلاشی شد.

کارشناسان می گویند این تعطیلی در میان کاهش حمل و نقل هوایی پس از همه گیری ، مقررات مربوط به سر و صدای مافوق صوت و نگرانی های زیست محیطی در مورد انتشار سوخت صورت گرفته است. و برخی همچنین حاکی از آن است که در حالی که هواپیماهای مافوق صوت به آسمان می روند ، ممکن است مسافران بتوانند با فضاپیما به مقصد دور پرواز کنند ، که می تواند مدت زمان سفر طولانی مدت را به کمتر از یک ساعت کاهش دهد.

براند لیبهارد ، مهندس مرکز هوافضای آلمان در هامبورگ که در پروژه های مافوق صوت مدنی کار می کند ، تعطیلی را یک مشکل بزرگ خواند.

وی گفت: “حرکت زیادی تبخیر شده است.” “بدیهی است Aerion رهبر بود و احتمالاً سالها قبل از مسابقه.”

این شرکت مستقر در نوادا ماه گذشته اعلام کرد که در حال تعطیل شدن است ، اگرچه در ماه مارس جزئیات جدیدی در مورد هواپیمای مافوق صوت پیشنهادی AS3 را منتشر کرد و سال گذشته برنامه هایی برای تأسیسات 375 میلیون دلاری در فلوریدا را فاش کرد.

Aerion در بیانیه ای اعلام کرد که فضای مالی “بسیار چالش برانگیز” به این معنی است که تولید اولین هواپیمای مافوق صوت AS2 خود را آغاز نمی کند ، که باید پیشگام بسیاری از فن آوری های AS3 باشد.

این بسته شدن شرکت Boom Supersonic مستقر در دنور را به عنوان یک توسعه دهنده تجاری پیشرو در هواپیماهای مسافربری مافوق صوت ترک می کند. این هواپیما هواپیمای نمایشی مافوق صوت XB-1 خود را در اواخر سال 2020 به فضا پرتاب کرد و قرار است پروازهای آزمایشی امسال را آغاز کند.

Boom’s Overture باید حداکثر 88 مسافر را در پروازهای بیش از دو برابر سرعت صدا در سال 2029 آغاز کند – زمان لازم برای پرواز بین نیویورک و لندن را به حدود سه ساعت و نیم کاهش می دهد. بوم به درخواست نظر پاسخ نداد.

ایان بوید ، استاد مهندسی هوافضا در دانشگاه کلرادو بولدر ، گفت: ممکن است Aerion چالش آسان تری را انتخاب کرده باشد. AS2 می تواند با 12 مسافر – که به سمت بازار هواپیماهای تجاری پر جریان است – با سرعت 1.8 برابر سرعت صدا یا بیش از 1300 مایل در ساعت پرواز کند.

اما بوم می خواهد با سرعتی بالاتر پرواز کند – تقریباً 1700 مایل در ساعت – که ممکن است برای دستیابی به آن به مواد با درجه حرارت بالاتر احتیاج داشته باشد و هواپیماهایی بزرگتر که خطر عدم فروش برخی صندلی ها را افزایش می دهد. هواپیمای مافوق صوت کنکورد ، که تا سال 2003 پرواز می کرد. “

بسیاری از کارشناسان کاهش شدید در بازار سفرهای هوایی ناشی از بیماری همه گیر Covid-19 را ضربه ای به هواپیمای جدید مافوق صوت می دانند.

نیکول ویولا ، استاد طراحی سیستم های هوافضا در Polytechnic تورین در ایتالیا و هماهنگ کننده کنسرسیوم Stratofly ، گفت: این بیماری همه گیر تأثیر قابل توجهی بر خطوط هوایی بزرگ و تولیدکنندگان هواپیما داشته است ، بنابراین اجتناب ناپذیر است که بر شرکت های کوچکتر مانند Aerion تأثیر بگذارد. که مفاهیم هواپیماهای با ارتفاع بالا و پرسرعت را بررسی می کند.

هواپیمای مافوق صوت ایرفرانس کنکورد از تاریخ 30 آگوست 2001 از فرودگاه چالون-واتری ، شرق فرانسه برخاست. Laurent Rebours / AP

ویولا در یک ایمیل نوشت: افزایش مصرف سوخت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت هنگامی که شرکت های هواپیمایی سعی می کنند میزان انتشار گازهای جوی خود را کاهش دهند احتمالاً برای Aerion نیز به حساب می آید – اگرچه سیستم های پیشرانه کارآمد و سوخت های جایگزین مانند سوخت های زیستی و سوخت سوختی که از دی اکسیدکربن اتمسفر استفاده می کنند ، این را نرم می کنند .

یک مشکل اساسی صدای ایجاد شده توسط هواپیماهای مسافربری مافوق صوت است – همان مشکلی که منجر به عقب نشینی کنکورد شد.

رابرت ون در لیندن ، متصدی موزه ملی هوافضای اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی ، در آخرین پرواز تجاری کنکورد بود.

وی خاطرنشان كرد: رونق صوتی ناشی از رسیدن هواپیما به سرعت مافوق صوت ، آن را به مسیرهای بیش از اقیانوس ها محدود كرده است و این باعث محدودیت زنده ماندن تجاری آن شده است. اما سر و صدایی که هنگام برخاستن و فرود آمدن ایجاد می کرد نیز یک مشکل اساسی بود: “موتورهای عالی ، اما قوی”.

وی گفت ، ناسا و لاکهید مارتین در حال توسعه جت آزمایشی X-59 هستند که می تواند به طور چشمگیری صدای رونق صوتی را کاهش دهد و هواپیماهای کوچکتر نیز رونق های کوچکتری ایجاد می کنند. اما این ممکن است برای رضایت افرادی که در نزدیکی فرودگاه ها یا خطوط هوایی زندگی می کنند کافی نباشد.

وی گفت: “این فیزیک است – نمی توانید آن را حذف کنید.” “اگر بتوانید آن را تا جایی کاهش دهید که باعث شکستن پنجره ها و ایجاد مزاحمت برای افراد روی زمین نشود ، پس می توانید شخصاً روی زمین پرواز کنید. اما تا آن زمان ، هیچ کشوری اجازه انجام این کار را به شما نمی دهد و نیمی از مسیرهای شما به آنجا می روند. “

بوید گفت که او معتقد است بیش از 10 سال طول می کشد تا هواپیماهای مافوق صوت دوباره به واقعیت تبدیل شوند.

وی گفت: در حالی که برخی از مناطق جهان مشتاق بازسازی هواپیماهای مافوق صوت هستند ، برخی از مناطق جهان – مانند آلمان – به دلیل افزایش صدا و آلودگی ، احتمال التهاب آنها كمتر است.

وقتی و در صورت بازگشت پروازهای مسافربری مافوق صوت ، ممکن است با رقابت روبرو شوند – پروازهای فضایی از نقطه به نقطه که می توانند مسافران را از طریق جو حمل کنند ، و به طور بالقوه زمان پرواز به آن سوی کره زمین را به کمتر از زمان کاهش می دهند.

جفری هافمن ، فضانورد سابق و مدیر مشترک آزمایشگاه سیستم های انسانی ماساچوست ، می گوید پروازهای مسافربری نقطه به نقطه توسط هر دو شرکت SpaceX و شرکت سفر فضایی Virgin Galactic ارائه می شود.

“پرواز ویرجین در حال حاضر 250،000 دلار هزینه دارد ، که برای سفر از نیویورک به سیدنی کاملا شیب دار است. اما با پروازها و رقابت بیشتر ، امیدواریم قیمت ها کاهش یابد. “

ون در لیندن خاطرنشان كرد كه چنین پروازهای پرسرعتی مشكل دیگری است – كه ممكن است هنگام ورود طرف دیگر جهان بسته شود.

به عنوان مثال ، یک پرواز فضایی صبحگاهی از نیویورک کمی قبل از نیمه شب که تقریباً همه چیز بسته بود ، در ژاپن فرود می آید.

وی گفت: “اگر تمام هدف صرفه جویی در وقت باشد ، شما به دلیل بسته بودن ژاپن در وقت خود صرفه جویی نکرده اید.” “شما با فیزیک چرخش زمین سر و کار دارید.”

[ad_2]

منبع: khabar-dastchin.ir