[ad_1]

هنگامی که مریخ نورد Perseverance ناسا هفته آینده مورد اصابت قرار گیرد ، یکی از عجیب ترین دستگاه های دیده شده در مریخ را به همراه خواهد داشت – یک پهپاد که برای انجام اولین پروازهای کنترل شده به یک سیاره بیگانه طراحی شده است.

این هواپیمای بدون سرنشین که “Ingenuity” نامیده می شود ، فقط 4 کیلوگرم وزن دارد و در زیر شکم مریخ نورد ذخیره خواهد شد ، در حالی که Permanence بازرسی و آزمایشات اولیه سطح خود را انجام می دهد.

اما حدود اواسط ماه آوریل ، مریخ نورد یک منطقه صاف و بدون سنگهای بزرگ را برای استقرار پهپاد شناسایی خواهد کرد و اندکی بعد ، Permanence Ingenuity را آزاد می کند تا اولین پروازهای خود را به مریخ انجام دهد.

تیم کنهام ، رئیس عملیات پروژه نبوغ در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در کالیفرنیا ، گفت: “این کاملا منحصر به فرد است زیرا یک هلی کوپتر است که می تواند به اطراف پرواز کند.”

وی با اشاره به دو فضاپیمای شوروی وگا که در سال 1985 بالن به ابزارهای علمی در ابرهای ونوس متصل بودند ، گفت: “سالها پیش مأموریت بالون زهره وجود داشت ، بنابراین نمی توان گفت که ما اولین هواپیما هستیم.” اما می توان گفت که ما اولین هواپیمای خارج از زمین هستیم. “

كنهام پنج پرواز آزمایشی را برای هواپیمای بدون سرنشین به مدت 30 روز و هر كدام با حداقل سه روز زمان هماهنگی خواهد كرد.

وی گفت: “اولین پرواز بسیار اساسی خواهد بود – فقط مستقیم بالا می رود ، مکان نما را نگه می دارد و مستقیم پایین می رود.” “سپس چند پرواز انجام خواهیم داد که به صورت افقی راه می رویم تا ببینیم چگونه کار می کند.”

مریخ نورد Perseverance در اندازه اتومبیل دارای هفت ابزار پیشرفته علمی است ، بنابراین می تواند فیلم های پانوراما ایجاد کند ، هوا را مشاهده کند ، طیف سنجی ماوراio بنفش و اشعه ایکس را بر روی هر چیزی که پیدا کند انجام دهد و به دنبال نشانه هایی از حیات میکروبی باستان باشد.

اما نبوغ در طول پروازهای آزمایشی خود علمی نخواهد کرد. او فقط با دو دوربین یکی از زمین مریخ و یکی رو به پایین عکس می گیرد.

در عوض ، پروژه Ingenuity طراحی شده است تا نشان دهد هواپیماهای بدون سرنشین می توانند علاوه بر مهمترین تحقیقات در حال انجام روی سیارات دوردست باشند.

وی گفت: “کار ما واقعاً اثبات این است که آیرودینامیک ، همانطور که اینجا آنها را آزمایش کرده ایم ، در مریخ کار می کند.”

مریخ مکانی دشوار برای پرواز است ، به همین دلیل نبوغ وزن کمی دارد و برای بیدار ماندن به دو روتور هلی کوپتر 4 فوت چرخان نیاز دارد.

گرچه گرانش مریخ تنها یک سوم کره زمین است ، اما این سیاره سرخ دارای جو بسیار نازکی است که فقط 1 درصد فشار روی زمین دارد و پرواز را دشوار می کند.

مریخ نیز سرد است – در شب به منفی 100 فارنهایت در دهانه غول پیکر Jezero ، جایی که مریخ نورد فرود می آید ، می افتد و شاید در طول روز به 40 درجه برسد. شرایط شدید طراحی پهپاد را آزمایش می کند.

کانهام توضیح داد که Ingenuity فقط از قدرت باتری کافی برخوردار است ، بنابراین هر پرواز آزمایشی آن می تواند تا 90 ثانیه طول بکشد ، در این زمان باید حدود 330 فوت پرواز کند.

این سنسورها جنبه هایی مانند ارتفاع هواپیمای بدون سرنشین ، حرکت ، مشخصات آیرودینامیکی و نحوه واکنش آن در برابر وزش باد را کنترل می کنند.

سرما همچنین بر باتری های لیتیوم یونی اینژنوئیتی تأثیر می گذارد ، بنابراین کانام گفت ، گرم نگه داشتن هواپیمای بدون سرنشین در شب هنگام شارژ از صفحات خورشیدی در طول روز ، بخش مهمی از این پروژه است.

وی گفت: “ما این پروازهای 90 ثانیه ای را داریم ، اما پس از آن زمان زیادی برای راه اندازی بخاری صرف می شود.” “من شوخی می کنم که ما بخاری هستیم که هر از گاهی پرواز می کند.”

مفهوم استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین روی کاوشگرهای رباتیک برای مطالعه منظومه شمسی نسبتاً جدید است و بعید است آخرین پرواز به یک سیاره یا ماه دیگر باشد.

ناسا از هم اکنون در حال برنامه ریزی یک هواپیمای بدون سرنشین پیچیده تر به مریخ است و مأموریت پیشنهادی Dragonfly به قمر زحل تیتان در اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد. این یک کاوشگر کامل را در یک هلی کوپتر بدون سرنشین مجهز به ابزارهای علمی در یک فضای متراکم اما قابل تنفس مستقر می کند که در آن پرواز بسیار راحت تر از مریخ است.

لوری فنتون ، دانشمند سیاره ای ، از م Instituteسسه هوش بیگانگان کالیفرنیا (SETI) ، که تپه های شنی مریخ و چالش های پیش روی ربات های مریخ نورد را بررسی می کند ، گفت که او 12 سال پیش یک پیشنهاد علمی را به یاد داشته است که شامل استفاده از پهپاد برای کاوش در یک سایت میدانی است. جایی در غرب ایالات متحده

“[Some] وی گفت: “اعضای هیئت تصور كردن بودجه برای استفاده از اسباب بازی علمی بیهوده است.” وی با اشاره به هواپیماهای بدون سرنشین گفت: “از آن زمان ، صنعت پهپاد منفجر شده است و ما در اینجا هستیم – در راه فرود یک هواپیمای بدون سرنشین در مریخ ، که دقیقاً همان نوع شناسایی را انجام می دهد که کمیته بررسی از آن خندیده است.”

[ad_2]

منبع: khabar-dastchin.ir